Райдержадміністрація

Пропозиції

    Корисні посилання










    Календар свят. Мова, граматика, спілкування

    Слобожанське управління Головного управління ДПС у Харківській області звертає увагу платників податків!

    Слобожанське управління Головного управління ДПС у Харківській області звертає увагу платників податків!

    З 01 жовтня 2019 року змінюються реквізити бюджетних рахунків для зарахування податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, які відкриваються на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998) на виконання вимог постанови Правління Національного банку України від 28.12.2018 року № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку ІBANв Україні» (29 літерно-цифрових символів). З 01.10.2019 року до 31.10.2019 року – перехідний період, з 01.11.2019 рахунки за стандартом IBANдіятимуть у постійному режимі.Реквізити нових бюджетних рахунків для сплати податків і зборів до державного та місцевих бюджетів (відповідно до стандарту IBAN), які почнуть діяти з 01.10.2019 року, можна знайти за посиланням: https://kh.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/

     


    Маєте депозитний рахунок у банку: чи оподатковуються проценти

    До пасивних доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, належать проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок. Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування. Доходи, у вигляді процентів на суми банківських депозитних рахунків, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування. Ставка податку на доходи фізичних осіб на доходи у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок встановлюються у розмірі 18% до бази оподаткування. Такі доходи є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%. Отже, банківська установа, яка є податковим агентом, перераховує податок на доходи фізичних осіб із сум процентів, нарахованих за звітний місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків фізичних осіб. Таке перерахування здійснюється у термін не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу. Податкові агенти - банки які нараховують доходи у вигляді процентів у податковому розрахунку за формою 1-ДФ, відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок та загальну суму утриманого з них податку. При цьому, у податковому розрахунку за формою 1-ДФ не зазначається інформація про суми окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного рахунку, суми нарахованих процентів, а також відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані такі доходи. Зазначена норма визначена пп.170.4.1 та пп.170.4.2 статті 170 ПКУ.

     


    Нарахований дохід працівнику не виплачено: що з ПДФО?

    Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18% та ставку військового збору 1,5%.Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені Податковим кодексом для місячного податкового періоду.Такий термін для перерахування податку визначається з урахуванням десятиденного строку від фактичної дати останнього дня подання декларації за відповідний період, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.Зазначена норма передбачена п.п. 168.1.1 та п.п. 168.1.5 ст. 168 Податкового кодексу.

     


    До уваги підприємців – «спрощенців»! За наявності податкового боргу реєстрація платника єдиного податку може бути анульована

    Слобожанське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує підприємцям, які застосовують спрощену систему оподаткування, про своєчасність та повноту сплати єдиного податку. Наявність  податкового боргу може призвести до анулювання  реєстрації платником єдиного податку.Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом (далі ПКУ) строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ.Згідно з п.п. 8 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів. Крім того, у разі наявності у підприємця – платника єдиного податку податкового боргу протягом зазначеного періоду реєстрація платником єдиного податку може бути анульована за рішенням контролюючого органу (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 ПКУ).Контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.У такому випадку  підприємець  має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючого органу.Тож, шановні платники єдиного податку, у разі наявності у вас податкового боргу, віднайдіть можливість найшвидше  його сплатити.Перевірити стан розрахунків з бюджетом  можна за допомогою сервісу ДПС України «Електронний кабінет» за посиланнямhttps://cabinet.tax.gov.ua/ або особисто  завітати до Центру обслуговування платників органу податкової служби за місцем реєстрації.


    Джерела погашення податкового боргу платника податків

    Згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених ПКУ, а також іншими законодавчими актами. Пунктом 87.3 ст. 87 ПКУ визначено перелік майна та коштів, які не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків. Якщо заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привели до повного погашення суми податкового боргу, або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків - п. 87.5 ст. 87 ПКУ. У разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ -  п. 87.6 ст. 87 ПКУ.

     


    Правильно заповнюйте поле «Призначення платежу» у платіжних документах на сплату податків та зборів

    З метою уникнення виникнення податкового боргу (недоїмки) звертає увагу платників податків на правильність заповнення платіжних документів при сплаті податків, зборів до бюджету. Так, при заповненні поля «Призначення платежу» розрахункового документа слід враховувати  вимоги  Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 (далі – Порядок). Поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином: - поле № 1 – друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу); - поле № 2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати (формат ссс - тризначне число); - поле № 3 – друкується розділовий знак «;» та один з нижченаведених реквізитів: 1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8); 2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для ФО, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта); 3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр); - поле № 4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками (п. 2 Порядку). Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ (п. 6 Порядку). У разі наявності у платника податків, зокрема, податкового боргу розрахунковий документ на переказ коштів приймається до виконання незалежно від напряму сплати, зазначеного у полі «Призначення платежу» розрахункового документа. При цьому зарахування коштів відбувається у порядку черговості, встановленому Податковим кодексом України, а такому виду сплати органами ДПС присвоюється код виду сплати 140 (п. 8 Порядку). Перелік кодів видів сплати (які вказуються в полі «Призначення платежу») розрахункового документа наведено в додатку до Порядку (п. 10 Порядку). Згідно з додатком 7 «Указівки щодо заповнення реквізитів розрахункових документів та їх реєстрів» до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 зі змінами та доповненнями, у реквізиті «Отримувач» під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.

     


    Вартість проданого або безоплатно переданого основного засобу включається до доходів ФОП загальної системи оподаткування

    У разі продажу касового апарату, який відноситься до основного засобу, дохід фізичної особи – підприємця (далі - ФОП) збільшується на суму вартості проданого об’єкта, але не менше його залишкової вартості, визначеної відповідно до правил бухгалтерського обліку. При цьому така фізична особа має право включити до складу витрат залишкову вартість реалізованого об’єкта основних засобів, яка   визначається як різниця між первісною (переоціненою) вартістю основного засобу і сумою його накопиченої амортизації (зносу). У разі безоплатної передачі придбаного касового апарату (основного засобу), ФОП на загальній системі оподаткування має право включити до складу витрат звітного періоду суму залишкової вартості такого об’єкта, яка виникла на кінець місяця, в якому відбувається така передача. При цьому, у разі безоплатної передачі касового апарату (основного засобу), який був отриманий ФОП на загальній системі оподаткування безкоштовно, така фізична особа зобов’язана включити до складу доходу суму залишкової вартості об’єкта, що безоплатно передається.

     


    Про зміну прізвища та реєстрації місця проживання громадяни мають повідомляти органи ДПС

    Слобожанське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою №5ДР. Такими даними є прізвище та зареєстроване місце проживання фізичної особи. До Державного реєстру фізичних осіб – платників податків змінивносяться протягом 3-х робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою №5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до 5-ти робочих днів. Крім того, заяву за формою №5ДР можна подати через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення процедури зміни даних щодо фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії.

     

    Своєчасно сплачуйте єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування


    Слобожанське управління ГУ ДПС у Харківській області інформує, що відповідно до норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464 -VІ від 08.07.2010р., єдиний внесок (далі – ЄВ) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника, а у разі  наявності у платника ЄВ одночасно із зобов'язаннями із сплати ЄВ зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати ЄВ виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу). Сума недоїмки з ЄВ не підлягає списанню, зокрема, у разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно, до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які, відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» несуть зобов’язання із сплати ЄВ. Крім того, щодо нарахування, застосування та стягнення сум штрафів з ЄВ строк давності не застосовується – це передбачено  п.13 розд. VІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449. Несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, необхідного для призначення пенсій у майбутньому, адже періоди роботи  зараховуються до страхового стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

     

    Платники екологічного податку


    Згідно з  п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02.12. 2010 № 2755-VI (далі – ПКУ), платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються: - викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення; - скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти; - розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання); - утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); - тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк. Розміщення відходів – це постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів - п.п. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

     


    Платники, які здійснили поділ приміщення на два і більше об’єкти мають подати Повідомлення про об’єкти оподаткування (ф. № 20-ОПП)

    Платники податків, які  здійснили поділ власного приміщення на два і більше об’єктів різного призначення (магазин, перукарня тощо), мають подати Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП, в якому інформація щодо такого об’єкта оподаткування зазначається декількома рядками, тобто: - у ряд.1 зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 – закриття об’єкта оподаткування»), - у наступних рядках вказується оновлена інформація про об’єкти оподаткування, які створено чи відкрито на основі закритого об’єкта, при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється (у графу 2 вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»). Кожному новоствореному об’єкту оподаткування присвоюється відповідний ідентифікатор об’єкта оподаткування за правилами, визначеними п.4 Пам’ятки для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (додаток до Повідомлення за ф. № 20-ОПП). Довідково: п. 8.1 розд. VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями, встановлено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник подає до контролюючого органу за основним місцем обліку Повідомлення за ф.№20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування щодо якого відбулися зміни.

     


    За використання неоформлених найманих працівників та порушення в оплаті праці роботодавцям загрожують штрафи

    Слобожанське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує платникам податків, що використання неоформлених найманих працівників та виплата їм коштів без відповідної сплати податків та зборів є порушенням трудового та податкового законодавства. За фактичний допуск неоформленого працівника до роботи без оформлення  трудового договору,  оформлення працівника на неповний робочий час  у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, а також за виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску передбачена  штрафна санкціяу розмірі 30 мінімальних заробітних плат–у 2019 році це 125 190 гривень за кожного працівника, з яким не укладено трудової угоди та щодо якого не надіслано повідомлення до органу ДПС. За недотримання мінімальних державних гарантій  в оплаті праці, наприклад, за неоплату роботи у нічний час, понадурочну роботу, роботу в вихідний день або святковий день та інші питання оплати праці, передбачена  штрафна санкціяу розмірі10 мінімальних заробітних плат – у 2019 році це 41730 гривень. Шановні роботодавці, потурбуйтесь про правильне оформлення трудових відносин з найманими працівниками, аби уникнути штрафів!


    Пошук по сайту



















    Архів новин

    Квітень 2024
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293012345

    Знайдіть нас на Facebook


    Корисні посилання