ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ, ПРИДБАНОГО В ІНТЕРНЕТ – МАГАЗИНІ
Безумовно, це дуже зручно - купувати товари в інтернет-магазині. Оформити замовлення можна у будь-якому місці, в будь-який зручний час та й чекати доставку.
Є звісно, деякі ризики та труднощі при здійсненні таких покупок. Серед них: відсутність можливості оглянути товар до покупки, перевірити його якість або протестувати та звісно, після замовлення доведеться деякий час чекати доставку.
На що слід звернути увагу, якщо плануєте Інтернет покупки.
▶️ Відносини, що виникають між покупцем і продавцем товарів, робіт та послуг в Інтернеті регулюються тим самим законодавством, що і звичайні покупки, а саме, Цивільним кодексом України та Законом України «Про захист прав споживачів».
▶️ Договір, укладений за допомогою мережі Інтернет відноситься до категорії договорів, укладених на відстані (договорів, укладених продавцем або виконавцем послуг) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку поза торговельними або офісними приміщеннями.
▶️ Перед укладанням договору купівлі-продажу інтернет-продавець повинен надати споживачеві найповнішу інформацію про магазин, товар, умови оплати, доставки та ін., згідно з ч. 2 ст. 13 Закону «Про захист прав споживачів».
▶️ Якщо інше не передбачено договором, продавець зобов'язаний доставити товар не пізніше 30 днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору (ч. 6 ст. 13 Закону).
▶️ Договір купівлі-продажу товару на більш, ніж 340 грн. оформлюється письмово, зазвичай це рахунок-фактура, який надсилають електронним листом або вкладають у посилку.
▶️ Інтернет — магазин має видати покупцю розрахунковий документ (чек), що засвідчує купівлю, із позначенням дати продажу (ч. 11 ст. 8 Закону).
▶️ Покупець має право розірвати договір протягом 14 днів з моменту отримання товару у відділенні служби доставки або від кур’єра.
▶️ У разі розірвання договору, продавець (інтернет-магазин) повинен повернути гроші за товар не пізніше 30 днів з моменту розірвання договору. Якщо в цей термін гроші не повернуті, продавець зобов’язаний сплачувати покупцю неустойку в розмірі 1% від вартості товару за кожен день затримки.
▶️ Якщо покупець вирішив розірвати договір, він має повідомити продавця про місце, де можна забрати товар (ч. 5 ст. 12 Закону). Обов’язок споживача зберігати товар припиняється через 60 днів після розірвання договору. Якщо протягом цього терміну продавець не забере товар, то товар стає власністю покупця, безоплатно.
▶️ Частина 5 ст. 13 Закону визначає випадки, коли споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані (за винятком, коли таке право прямо передбачено договором).
Порушують ваші права? Ви потребуєте допомоги в судах, і не маєте грошей на адвоката - звертайтеся в Богодухівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п'ятницю з 08-00 до 17-00, за адресою: м. Богодухів, вул. Покровська, 5. тел. (05758) 3-01-82, 3-03-25.