Райдержадміністрація

Пропозиції

    Корисні посилання










    Календар свят. Мова, граматика, спілкування

    "Пряма лінія" з в.о. начальника Богодухівського районного управління юстиції Харківської області Бондаренко Н.Д.

    21 серпня 2014 року в районній газеті «Маяк» пройшла «пряма телефонна лінія» з в.о. начальника Богодухівського районного управління юстиції Харківської області Бондаренко Н.Д. на тему «Децентралізація влади в Україні»

    Які основні зміни пропонується внести до Конституції України?

    Пропонується внести зміни до Конституції України щодо реформування місцевого самоврядування з метою максимальної децентралізації влади, а саме: запровадження трьохрівневої системи адміністративно-територіального устрою України - область, район, громада з повсюдністю місцевого самоврядування; передачу функцій виконавчої влади від місцевих адміністрацій виконавчим органам рад відповідного рівня; розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування за принципом субсидіарності і наділення саме громад максимально широким колом повноважень; чітке забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування необхідними фінансовими ресурсами, в тому числі через їх участь в загальнодержавних податках; ліквідація державних адміністрацій і створення натомість державних представництв з тільки контрольно-наглядовими і координаційними, а не виконавчими функціями.

    В якому сенсі вживається термін «громада»?

    Як вище зазначено, зміни до Конституції України торкнуться адміністративно-територіального устрою. У статті 133 (розділ ІХ) чітко визначено трьохрівневу систему адміністративно-територіального устрою - три види адміністративно-територіальних одиниць: регіони, райони, громади (було: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села). Також є визначення ГРОМАДИ (ГРОМАДОЮ є утворена в порядку, визначеному законом, адміністративно-територіальна одиниця, яка включає один або декілька населених пункти (село, селище, місто), а також прилеглі до них території).

    Хотів би дізнатися про повноваження голів районних та обласних державних представництв.

    Новою у змінах до Конституції є пропозиція створення місцевих державних представництв. У статті 118 (розділ VІ) зазначено: «Виконавчу владу в областях і районах, місті Києві та у Севастополі здійснюють голови державних представництв» (фактично префектів). У цій статті також пропонується наділити Президента України повноваженнями призначати та звільняти голів державних представництв. Оскільки основною їх функцією є нагляд за дотриманням закону в регіонах, логічним є їхня підзвітність Президентові як гаранту Конституції. Натомість для забезпечення балансу влад передбачена відповідальність та підконтрольність голів державних представництв Кабінету Міністрів України. У той же час дане питання є теж дискусійним, і остаточне рішення залежить від того, як визначаться законодавці щодо розподілу функцій в трикутнику Верховна Рада - Кабінет Міністрів - Президент. Допустимим є наділення правом призначення і звільнення голів як Кабінету Міністрів, так і Президента.

    У статті 119 (розділ VІ) визначені повноваження голів районних та обласних державних представництв. Всього передбачено чотири сфери повноважень, серед яких - нагляд за відповідністю актів органів місцевого самоврядування Конституції та законам України, координація роботи територіальних і центральних органів виконавчої влади та координація роботи усіх органів влади на місцях в умовах надзвичайного та воєнного стану. Передбачено (знову ж таки з метою забезпечення балансу влад), що «рішення голів державних представництв, що суперечать Конституції та законам України, можуть бути відповідно до закону скасовані Кабінетом Міністрів України».

    Як пропонується розмежувати повноваження у системі органів місцевого самоврядування?

    Пропонується на рівні регіонів створити виконавчі комітети обласних рад, на рівні районів - виконавчі комітети районних рад, на рівні громад - залишити виконавчі комітети рад і ради громади. Базовий рівень усіх компетенцій пропонується передати на рівень громад, а саме - місцевий економічний розвиток; розвиток і утримання місцевої інфраструктури; планування розвитку територій громад; питання забудови територій; благоустрій; соціальна допомога; швидка медична допомога та первинна медицина; дошкільна; середня та позашкільна освіта; муніципальна міліція, яку планують створити; пасажирські перевезення; весь спектр житлово-комунальних послуг; культура, фізична культура і спорт.

    На рівень району планують передати повноваження з утримання об’єктів спільної власності територіальних громад району, транспортну інфраструктуру районного значення, забезпечення надання вторинної медичної допомоги, виховання та навчання дітей у школах-інтернатах загального профілю.

    На обласний рівень - транспортну інфраструктуру регіонального значення; спеціалізовану охорону здоров’я; спеціалізовану середню освіту; розвиток культури, спорту й туризму; утримання об’єктів спільної власності. Важлива функція, яку передадуть областям - повноцінне планування регіонального розвитку, з тим, щоб кожна громада мала можливість для реалізації.

    Як фінансуватимуться органи місцевого самоврядування?

    У статті 142 (розділ ХІ) зазначено «Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, в тому числі місцеві податки і збори, частина загальнодержавних податків, земля, природні ресурси, що є у власності сільських, селищних, міських громад, а також об'єкти, що є у власності районних і обласних рад. Обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим Конституцією та законами. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою», тобто пропонується закріпити право місцевого самоврядування на частку загальнонаціональних податків. Принциповою є чітка фіксація того, що обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування має відповідати їх повноваженням. Держава має компенсувати органам місцевого самоврядування витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади.

    Для чого необхідно вносити зміни до Конституції України?

    Необхідність таких змін обумовлена тим, що саме Конституція визначає основи системи влади, і без відповідних змін провести реформу неможливо.
    Прийняття відповідних змін до Конституції забезпечить правову основу для схвалення низки законодавчих актів, необхідних для реалізації реформи місцевого самоврядування.

    Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р. №591-р «Про затвердження Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні» передбачено необхідність розроблення проектів законів України: «Про внесення змін до Закону України «Про органи самоорганізації населення» (нова редакція); «Про внесення змін до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція); «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (нова редакція); «Про місцеві органи виконавчої влади»; «Про місцевий референдум»; «Про добровільне об’єднання територіальних громад»; розроблення та внесення в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів про затвердження: методики формування спроможних територіальних громад, перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей; розроблення та затвердження в установленому порядку державних стандартів (нормативів) якості адміністративних, соціальних та інших послуг, що надаються населенню у відповідних сферах. Планом заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні передбачено розроблення концептуальних пропозицій на засадах децентралізації, субсидіарності, повсюдності та спроможності місцевого самоврядування щодо: внесення змін до Конституції України стосовно реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади; внесення змін до Бюджетного та Податкового кодексів України в частині децентралізації фінансів, зміцнення матеріальної та фінансової основи місцевого самоврядування; внесення змін до Земельного кодексу України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з розпорядження земельними ділянками, у тому числі за межами населених пунктів; внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (нова редакція); законодавчого врегулювання порядку вирішення питань адміністративно-територіального устрою України.

    Пошук по сайту



















    Архів новин

    Квітень 2024
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293012345

    Знайдіть нас на Facebook


    Корисні посилання