«Пряма лінія» «Про завдання Богодухiвського iнклюзивно-ресурсного центру та органiзацiю проведення комплексноi оцiнки дiтей» з начальником вiддiлу освiти районної державноi адмiнiстрацii Повойко Iриною Олександрiвною

05 липня відбулася «пряма лінія» «Про завдання Богодухiвського iнклюзивно-ресурсного центру та органiзацiю проведення комплексноi оцiнки дiтей» з начальником вiддiлу освiти районної державноi адмiнiстрацii Повойко Iриною Олександрiвною.

Тих, хто зателефонував до відділу освіти, цікавили наступні питання:

 

1) З якою метою створений інклюзивно-ресурсний центр?

         Метою створення інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.

2) Що таке комплексна оцінка та як вона проводиться?

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог центру, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:

  • документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
  • свідоцтва про народження дитини;
  • індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
  • форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

  • психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
  • зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
  • документи щодо додаткових обстежень дитини.

 У разі,коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:

  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

 Центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини.

Комплексна оцінка проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:

* оцінку когнітивної сфери дитини проводитьпрактичний психолог( визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага) ;

* оцінку емоційно-вольової сфери дитини проводитьпрактичний психолог(виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин);

* оцінку фізичного розвитку дитини проводить вчитель лікувальної фізкультури (визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо);

* оцінку мовленнєвого розвитку дитини проводить вчитель-логопед(визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури);

            *  оцінку навчальної діяльності дитини проводить вчитель-дефектолог.

Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.


 

1) З якою метою створений інклюзивно-ресурсний центр?

         Метою створення інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.

2) Що таке комплексна оцінка та як вона проводиться?

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог центру, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:

·        документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;

·        свідоцтва про народження дитини;

·        індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);

·         форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

·                   психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;

·                   зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;

·                   документи щодо додаткових обстежень дитини.

 У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:

·                   попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;

·                   висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

 Центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини.

Комплексна оцінка проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:

* оцінку когнітивної сфери дитини проводить практичний психолог ( визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага) ;

* оцінку емоційно-вольової сфери дитини проводить практичний психолог (виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин);

* оцінку фізичного розвитку дитини проводить вчитель лікувальної фізкультури (визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо);

* оцінку мовленнєвого розвитку дитини проводить вчитель-логопед (визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури);

            *  оцінку навчальної діяльності дитини проводить вчитель-дефектолог.

Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.