«Гаряча лінія» з начальником відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації Масалітіною Тетяною Михайлівною

Протягом серпня проходила «гаряча лінія» з начальником відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації Масалітіною Тетяною Михайлівною.

Тих, хто зателефонував на «гарячу лінію», цікавили відповіді на такі питання:

Хочу встановити на власній земельній ділянці біля свого житлового будинку кіоск для здійснення підприємницької діяльності. З чого необхідно розпочинати?

Відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244, Вам необхідно звернутися до виконавчого комітету Богодухівської міської ради із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення тимчасової споруди (далі - ТС). До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані Вами у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 з прив’язкою до місцевості;

Ваші реквізити (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація).

Цей перелік документів є вичерпним.

Відповідність місця розташування ТС будівельним нормам визначає відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації протягом п’ятнадцяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви виконавчим комітетом.

У разі, якщо місце розташування ТС відповідає будівельним нормам, Ви звертаєтеся до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив’язки ТС, до якої необхідно додати:
- схему розміщення ТС, в якій зазначається площа земельної ділянки згідно з документами на землекористування;
- схему благоустрою прилеглої території;
- технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

Зазначені документи Вами отримуються самостійно.

Паспорт прив’язки ТС оформлюється відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

Встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив’язки.

Відхилення від паспорта прив’язки ТС не допускається.

Відновлення благоустрою є обов’язковим.

Після розміщення ТС Ви подаєте до виконавчого комітету міської ради письмову заяву за встановленою формою, у якій зазначаєте про виконання вимог паспорта прив’язки.

Як узаконити житловий будинок, господарські будівлі, збудовані в 1999 році?

Прийняття в експлуатацію об’єктів, які самочинно збудовані після 5 серпня 1992 року та до 31 грудня 2009 року, здійснюється безоплатно Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області (далі - Інспекція) відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків I та II категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 24.06.2011 №91 (із змінами).

В першу чергу, необхідно звернутися до комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації», яким буде зафіксовано факт самочинного будівництва в технічному паспорті і надано висновок з зазначеного питання

Потім Ви або Ваша уповноважена особа подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта за встановленою формою, до якої додаються:
- два примірники заповненої декларації;
- засвідчені в установленому порядку копії:
- документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об’єкт;
- технічного паспорта, виданого бюро технічної інвентаризації.

Заява про прийняття в експлуатацію об’єкта підписується також співвласниками земельної ділянки та зазначеного об’єкта (у разі їх наявності).

Зареєстрована декларація є підставою для оформлення права власності на об’єкт, при наявності правовстановлюючих документів - підставою для внесення змін до технічного паспорта об’єкта, виготовленого бюро технічної інвентаризації.

Як узаконити гараж, який побудований на власній земельній ділянці в 80-их роках?

Документом, який засвідчує відповідність закінчених будівництвом до 5 серпня 1992 року індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них вимогам законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, зокрема для потреб державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, є технічний паспорт, складений БТІ за результатами технічної інвентаризації. (ч.2 п.3.1 наказу Мінрегіону від 24.06.2011 №91 (із змінами).