«Пряма лінія» з начальником районної служби з питань захисту прав споживачів А.В.Білозор

Минулого тижня в редакції газети «Маяк» пройшла пряма телефонна лінія з начальником районної служби з питань захисту прав споживачів А.В.Білозор на тему «Законодавство і захист прав споживачів». Друкуємо запитання-відповіді.

- Нещодавно в одному з продовольчих магазинів під час придбання товарів я випадково зачепив рукою розміщений поряд товар-пакет з цукром, який впав та висипався на підлогу. Продавці запропонували мені сплатити кошти за зіпсований товар. Чи праві продавці в даному випадку?

- Відповідно до 10 пункту Постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 833 «Про Порядок провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», суб’єкти господарювання (продавці) повинні забезпечити відповідність приміщення, його технічного стану та устаткування вимогам нормативних документів щодо зберігання та продажу відповідних товарів. Крім того, продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі товарів, у можливості покупців вибирати товар без штучно створених перешкод. І якщо Ви ненавмисне зіпсували товар, то в даному випадку Ви не повинні сплачувати його вартість, а продавці не мають права вимагати сплачувати кошти за зіпсований товар. Але ще раз нагадую - якщо товар було зіпсовано ненавмисно. В іншому випадку продавцям треба буде звертатись до правоохоронних органів, щоб довести Вашу вину, що потягла за собою псування товару.

- Вчора придбала в магазині светр. Але коли прийшла додому краще придивилась на нього та ще раз приодягла, виявилось, що він на мене малуватий. Одразу ж звернулась до продавців магазину, щоб повернути його назад або обміняти на інший. Товар в мене прийняли, міняти було ні на що, але за коштами запропонували прийти наступного місяця (тижнів через два-три, коли будуть кошти). Такі терміни мене не влаштовують. Чи правильні дії продавців?

- Ні, непраильні. Відповідно до 9 статті Закону України «Про захист прав споживачів», де йде мова про права споживачів, сказано, зокрема, так: у разі придбання товарів належної якості, кошти за товар повертаються споживачеві у день розірвання договору купівлі-продажу, а в разі неможливості повернути кошти у цей день - в інший строк, за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. Так що всім споживачам раджу пам’ятати про свої права.