«Пряма лінія» зі спеціалістом відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації О.В.Вірич

4 січня пройшла «пряма лінія» зі спеціалістом відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації О.В.Вірич.

Тема спілкування - «Порядок створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) на території району. Пропонуємо запитання-відповіді.

- Що таке «ОСББ», з якою метою вони створюються?

- ОСББ - об’єднання співвласників багатоквартирного будинку. ОСББ називають і громадською організацією, і органом самоорганізації населення, і спілкою або об’єднанням громадян, і альтернативою комунальним структурам. Насправді, ОСББ - це єдина можливість власників квартир будинку спільно володіти та управляти будинковим майном у цілому. Закон України дає визначення: «ОСББ - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна».

- Як створити ОСББ?

- Крок ПЕРШИЙ. Отримання інформації про ОСББ. Власники квартир багатоквартирного будинку, які вирішили створити ОСББ, можуть звернутися за попередньою консультацією до управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Богодухівської РДА або до КП «Богодухівжитло» (вул.Міліцейська,2).

Крок ДРУГИЙ. Створення ініціативної групи. З метою здійснення організаційно-підготовчої роботи з числа власників квартир будинку обирається „ініціативна група” хоча б з трьох осіб, на яку покладається вирішення таких завдань: збір інформації про власників квартир, підготовка проекту Статуту ОСББ; підготовка пропозицій щодо членів правління об’єднання, ревізійної комісії (ревізора), кандидатури голови правління; організація і проведення установчих зборів.

Крок ТРЕТІЙ. Проведення установчих зборів. Ініціативна група визначає дату, місце, час проведення установчих зборів, готує перелік питань порядку денного зборів і повідомляє про це всіх мешканців будинку (власників і наймачів квартир) та власників нежитлових приміщень хоча б за 10 днів до дати проведення зборів.

На установчі збори письмово запрошується представники органу місцевого самоврядування та установи, на балансі якої перебуває будинок.

У день проведення зборів ініціативна група виконує реєстрацію всіх присутніх учасників установчих зборів, обирається голова та секретар зборів. На порядок денний виносяться питання: про створення ОСББ; визначення назви об’єднання; затвердження Статуту; вибори членів правління та його голови; вибори ревізійної комісії або одного ревізора; вибір уповноваженого представника установчих зборів для здійснення державної реєстрації ОСББ; визначення форми подальшого управління нерухомістю.

За наслідками проведених установчих зборів оформляється Протокол в трьох примірниках, який підписується головою та секретарем зборів.

Крок ЧЕТВЕРТИЙ. Проведення державної реєстрації. Голова ОСББ звертається до державного реєстратора з оформленими документами і отримує свідоцтво про державну реєстрацію.

Крок П’ЯТИЙ. Подальша реєстрація та отримання довідок. Після отримання свідоцтва про державну реєстрацію необхідно звернутися до відділу статистики, Державної податкової інспекції, Пенсійного Фонду, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхуванні від нещасних випадків. Також необхідно отримати в МВ УМВС дозвіл на виготовлення печатки.

Крок ШОСТИЙ. Відкриття рахунку в банку. Розрахунковий рахунок ОСББ для сплати мешканцями внеску на утримання та обслуговування майна можна відкрити у будь-якій установі банку.

Крок СЬОМИЙ. Передача будинку на баланс ОСББ. Процедуру передачі житлового будинку з балансу колишнього балансоутримувача на баланс ОСББ регулює «Порядок передачі житлового комплексу з балансу на баланс», який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.02 №1521. Цією постановою КМУ затверджений зразок акту приймання-передачі, який оформляє передаюча сторона. Для оформлення такого акту створюється комісія, яка обстежує будинок і визначає його технічний стан. Результати обстеження висвітлюються в акті приймання-передачі. Комісію очолює представник приймаючої сторони (голова ОСББ).

Передача житлового комплексу з балансу на баланс проводиться разом з технічною документацією (інвентарна справа на будинок, поверхневі плани, план земельно ділянки прибудинкової території, плани зовнішніх мереж), документами бухгалтерського обліку, паспортного режиму тощо.

Акт складається у трьох примірниках, підписується сторонами (членами комісії) і скріплюється печатками.

Датою передачі житлового комплексу з балансу на баланс є дата підписання акту приймання-передачі. Новий балансоутримувач забезпечує управління житловим будинком, його обслуговування, ремонт та експлуатацію.

- Скільки у Богодухові існує на сьогодні таких об’єднань?

- У місті створено і зареєстровано 7 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, з них 3 об’єднання створені у 2011 році. Серед мешканців декількох багатоповерхівок міста та району були проведені загальні збори на предмет створення об’єднання і прийняття житлових будинків на баланс ОСББ для подальшого самостійного утримання та обслуговування.

- Які переваги має ОСББ?

- По-перше, реалізація прав на володіння та користування спільним майном.

До того ж ОСББ - неприбуткова організація, звільнена від сплати податків та зборів до державних фондів. Пріоритетне право на отримання дотації з державного бюджету на комунальні послуги, обслуговування та капітальний ремонт будинку. Мешканці можуть самостійно формувати бюджет на утримання будинку, вибирати підрядників і умови роботи з ними, впливати на якість послуг, визначати черговість робіт з ремонту будинку.