"Пряма лінія" з начальником управління соціального захисту населення райдержадміністрації Жижирій Н.В.

02 жовтня у редакції газети «Маяк» відбулася «пряма лінія» з начальником управління соціального захисту населення райдержадміністрації Н.В.Жижирій, під час якої від жителів Богодухівщини надійшли питання:

У серпні через пошту отримав бланки заяви та декларації на призначення житлової субсидії. Чи потрібно знову подавати документи у разі, якщо я вже є отримувачем субсидії?

Якщо сім'я вже є отримувачем житлової субсидії, то повторно звертатися за її призначенням не потрібно. Навіть якщо Вам субсидія на неопалювальний період призначена у розмірі 0,00 грн., то повторно за призначенням субсидії на опалювальний період звертатися не потрібно. Розрахунок буде проведено автоматично без Вашого особистого звернення. Після закінчення терміну отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період.

У який період потрібно звернутися за призначенням субсидії?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням. У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону. Якщо громадяни перебувають у складних життєвих обставинах і не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, на підставі рішень комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися з дня виникнення права, але не більше ніж за шість місяців до звернення за призначенням субсидії.

На який період призначається субсидія і коли необхідно звертатися за її продовженням?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується: на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня; на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня.

Коли рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або місцевої держадміністрації встановлено дату початку (закінчення) опалювального періоду, відмінну від дати початку (закінчення) опалювального періоду, на який розраховується субсидія , що визначена цим пунктом.

Якщо житлова субсидія на неопалювальний період призначена у розмірі 0,00 грн., то повторно за призначенням субсидії на опалювальний період звертатися не потрібно. Розрахунок буде проведено автоматично без Вашого особистого звернення. Після закінчення терміну отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період.

Чи загрожує безробіття теперішнім працівникам сільрад, що об’єднаються?

Значного скорочення штату органів місцевого самоврядування не відбудеться, але зміниться його якісний склад. Тим, хто не знайде себе у нових структурах, держава надасть необхідну підтримку. Слід зауважити і те, що загалом об’єднана громада буде більш спроможною створювати умови для місцевого підприємництва, а це означає і нові робочі місця.

Скажіть, будь-ласка, які зміни чекають на управління соціального захисту населення, оскільки зараз управління обслуговує весь район, а в результаті реформи його можливо поділять на громади, в кожній з яких повинні бути свої відділи (чи якісь підрозділи) соціального захисту. Якщо управління буде обслуговувати тільки одну громаду, тобто меншу кількість населення, чи це означає скорочення штату управління, так як працівники не захочуть кожного дня їздити в інші села (центри громад) на роботу, або ж інші громади наймуть собі місцевих (незрозуміло хто їх буде навчати). Зрозуміло, що в кожній громаді повинен працювати орган соціального захисту, тоді виникає питання, як він буде реформований та кому він буде підпорядкований - селищній раді, бо зараз управління підпорядковане районній адміністрації та департаменту соціального захисту захисту ОДА?

Виходячи з функцій органів місцевого самоврядування спроможних територіальних громад, до структури їхніх виконавчих органів дійсно входитиме управління соціального захисту населення. Тобто, як і в містах обласного значення, управління буде структурним підрозділом ради громади, буде їй підконтрольне і підзвітне, підпорядковане її виконкому і голові, але з питань делегованих повноважень підконтрольне органам державної виконавчої влади.

Передбачається, що у кожній громаді має бути приміщення для територіального центру соціального захисту. Щодо кадрового забезпечення – потреба у фахівцях не зменшиться, а подекуди і збільшиться (якщо в районі виникає декілька громад). Звичайно, управління у кожній громаді потребуватимуть спеціалістів, яких запрошуватимуть в тому числі і з нинішнього районного управління.

Що буде із системою соціального захисту, зокрема з територіальними центрами та управліннями соцзахисту населення? На якому рівні фінансування вони будуть знаходитись

Виходячи з функцій органів місцевого самоврядування спроможних територіальних громад, до структури їхніх виконавчих органів, крім інших, входитиме управління праці та соціального захисту населення. Тобто, як і в містах обласного значення, управління буде структурним підрозділом ради громади, буде їй підконтрольне і підзвітне, підпорядковане її виконкому і голові, але з питань делегованих повноважень підконтрольне органам державної виконавчої влади. Фінансуватиметься управління з місцевого бюджету.

Передбачається, що у кожній об’єднаній громаді має бути приміщення для територіального центру соціального захисту.