Підбито підсумки роботи із зверненнями громадян у 2017 році

Протягом 2017 року до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування району надійшло 4176 звернень. Таким чином, спостерігається збільшення кількості звернень у порівнянні з 2016 роком (4087 звернень) на 89 одиниць, що свідчить про подальше прагнення громадян до активної участі у державних справах та вирішенні проблем місцевого значення. Із загальної кількості звернень протягом аналізованого періоду поштою надійшло 1517 звернень, на особистому прийомі – 2659, що в порівнянні з попереднім роком відповідно на 24,7% та 13,8% більше, ніж у 2016 році.
    У своїх зверненнях до всіх гілок влади району громадяни порушили 4190 питань різної тематики, але найчастіше турбували питання аграрної політики і земельних відносин, кількість яких збільшилася на 34,1% протягом 2017 року, комунального господарства (зменшилися на 7,8%), соціального захисту (збільшилися на 7,2%). Обґрунтувати дане збільшення кількості звернень можна нестабільною економічною ситуацією, яка склалася в країні, адже в цей час населення звертається за допомогою до органів влади, яка є небайдужою до проблем громадян.
    Особлива увага приділялася вирішенню питань, з якими зверталися інваліди, ветерани війни та праці, діти війни, учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, учасники АТО, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Так, цього року найбільше допомоги потребували громадяни категорій «діти війни», що становить 10% від загальної кількості звернень, і «учасники та інваліди війни, учасники бойових дій» - 7,9%. Богодухівською районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування району було знайдено можливості для надання різних видів допомоги зазначеним категоріям населення. Із загальної кількості питань, що надійшли до усіх гілок влади району протягом 2017 року, 61,9% - вирішено позитивно, 24,9% - надані відповідні роз’яснення, 2,4% - відмовлено у задоволенні, інше – 10,8%.
    Безпосередньо до районної державної адміністрації протягом 2017 року надійшло 481 звернення, що на 10% більше порівняно з аналогічним періодом 2016 року. З них поштою – 460, що на 15,8% більше, ніж у 2016 році та становить 95,6% від їх загальної кількості, 21 звернення, або 4,3% надійшло на особистих прийомах, що на 90,4% менше, ніж у 2016 році.
    Ккерівництвом районної державної адміністрації за звітний період проведено 33 особистих та 46 виїзних прийомів.
    Всього в листах, що надійшли до районної державної адміністрації, звернулося 1803 громадян (зменшення на 10,9%).
    Слід відмітити, збільшилась кількість колективних звернень. Так, із загальної кількості звернень (481) протягом 2017 року колективних звернень надійшло на 14 більше порівняно з аналогічним періодом 2016 року.
    Від органів влади вищого рівня (Адміністрація Президента України, Урядова гаряча лінія, Кабінет Міністрів України, Адміністрація Верховної Ради України, Харківська обласна державна адміністрація) до районної державної адміністрації надійшло 198 звернень, або 41,1% від їх загальної кількості.
    Значна частина звернень надходить до районної державної адміністрації від жителів Богодухівської міської (39,7%), Крисинської сільської (7%) та Гутянської селищної (6,8%) рад.
    У зверненнях протягом 2017 року порушено 483 різноманітних питання, що на 10,5% більше, ніж у попередньому році.
    До найчисленніших питань, з якими зверталися громадяни до районної державної адміністрації протягом звітного періоду, можна віднести питання соціального захисту (38,7%), а саме надання матеріальної допомоги у зв’язку з скрутним фінансовим становищем, необхідністю у лікуванні тяжких захворювань та з питань комунального господарства (36,8%) – ремонт доріг, надання роз’яснень щодо вартості житлово-комунальних послуг, водозабезпечення та електропостачання.
    Що стосується надання матеріальної допомоги – це питання знаходиться на постійному контролі у голови районної державної адміністрації. Систематично на засіданнях сесій районної ради розглядається можливість збільшення субвенції для витрат на дані цілі та надається матеріальна допомога за наслідками розгляду заяв громадян на засіданні комісії з питань надання адресної матеріальної допомоги при районній державній адміністрації.м За аналізований період надано матеріальну допомогу 354 громадянам, які опинилися в скрутних життєвих обставинах, на загальну суму 1006000,00 грн. Із загальної кількості звернень громадян (481), що надійшли до районної державної адміністрації протягом 2017 року, 207 (43,1%) звернень вирішено позитивно, по 219 (45,6%) - надані відповідні роз’яснення, по 30 (6,2%) - відповідно до чинного законодавства заявникам відмовлено у вирішенні питань, 17 (3,5%) – направлено за належністю, 8 звернень (1,6%) – знаходяться у стадії виконання.
    Організовано проведення «прямих» та «гарячих» телефонних ліній з представниками влади. Кожного дня із 13.00 до 15.00 години працює «телефон довіри» (3-20-22). Організовано роботу з прийому громадян щодо надання безоплатної правової допомоги з питань, що належать до компетенції районної державної адміністрації, за всіма видами правових послуг, визначених Законом України «Про безоплатну правову допомогу».
    З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до державних органів виконавчої влади питання роботи із зверненнями громадян в Богодухівській районній державній адміністрації знаходиться на постійному контролі.

Начальник відділу організаційної роботи та

документального забезпечення апарату

районної державної адміністрації                                   Н.О.Явтушенко