«Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування протягом 2014 року»

Протягом року районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування району проводилась робота, спрямована на забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень і доручень голови обласної та районної державних адміністрацій щодо удосконалення роботи зі зверненнями громадян.

Підбивши підсумки роботи зі зверненнями громадян, можна відмітити, що протягом 2014 року до районної державної адміністрації та до органів місцевого самоврядування району надійшло 3180 звернень.

Із загальної кількості звернень протягом аналізованого періоду поштою надійшло 680 звернень, а на особистому прийомі – 2500, що в порівнянні з попереднім роком відповідно на 2,1% менше та на 0,7% більше.

У своїх зверненнях до всіх гілок влади району громадяни порушили 3160 питань різної тематики, але найчастіше турбували питання комунального господарства, кількість яких зменшилася на 8,6% у 2014 році, аграрної політики і земельних відносин (-35,3%), що говорить про проведену роботу органів влади в даних галузях. Також спостерігається збільшення звернень громадян з питань соціального захисту на 6,8%. Обґрунтувати дане збільшення кількості звернень можна у зв’язку з нестабільною ситуацією, яка склалася в країні, адже в цей час населення звертається за допомогою до органів влади, яка є небайдужою до проблем громадян.

Впродовж усього року особлива увага приділялася вирішенню питань, з якими зверталися інваліди, ветерани війни та праці, діти війни, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Так, цього року найбільше допомоги потребували громадяни категорій «діти війни», що становить 16% від загальної кількості звернень і «учасники та інваліди війни, учасники бойових дій» - 6,9%. Богодухівською районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування району було знайдено можливості для надання різних видів допомоги зазначеним категоріям населення.

Із загальної кількості питань, що надійшли до усіх гілок влади району у 2014 році, 65,3% - вирішено позитивно, 29,4 % - надані відповідні роз’яснення, 1% - відмовлено з вагомих причин.

Безпосередньо до районної державної адміністрації протягом 2014 року надійшло 274 звернення, що на 30,8% менше порівняно з 2013 роком. З них поштою – 152, що на 0,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року та становить 55,5% від їх загальної кількості, 122 звернення або 44,5%, надійшло на особистих прийомах і на 49,8% менше, ніж у 2013 році.

Особисті прийоми громадян, у тому числі виїзні, проводяться відповідно до затверджених графіків. Проведено 49 особистих та 47 виїзних прийомів.

Всього в листах, що надійшли до районної державної адміністрації, звернулося 717 громадян (-30,8%).

Слід відмітити зменшення кількості колективних звернень. Так, із загальної кількості звернень (299) за 2014 рік колективних звернень надійшло на 32,4% менше порівняно з 2013 роком.

Від органів влади вищого рівня (Адміністрація Президента України, Урядова гаряча лінія, Кабінет Міністрів України, Харківська обласна державна адміністрація та прокуратура) до районної державної адміністрації надійшло 60 звернень або 21,9% від їх загальної кількості.

Значна частина звернень надходить до районної державної адміністрації від жителів Богодухівської міської (42%), Гутянської селищної (10,2%), Кленівської (6,6%) та Крисинської (6,2%) сільських рад.

У зверненнях за 2014 рік порушено 299 різноманітних питань, що на 68,1% менше, ніж у попередньому році.

До найчисленніших питань, з якими зверталися громадяни до районної державної адміністрації протягом звітного періоду, можна віднести питання комунального господарства (44,5%), що на 39,6% менше порівняно з 2013 роком, соціального захисту (18,4%), що на 14,1% менше, ніж у 2013 році.

Із загальної кількості звернень громадян (274), що надійшли до районної державної адміністрації протягом 2014 року, 80 (30,0%) звернень вирішено позитивно, по 150 (54,7%) - надані відповідні роз’яснення, 25 (9,1%) - відповідно до чинного законодавства заявникам відмовлено у вирішенні питань.

Звернення, які надійшли від громадян за 2014 рік, розглянуті і проаналізовані. Аналіз і узагальнення питань, що порушувалися у зверненнях громадян, здійснювався щомісяця, щокварталу, за І півріччя, за 9 місяців та за рік. При проведенні аналізу роботи із зверненнями громадян застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858.

На основі аналізу роботи із зверненнями громадян можна сказати, що значна частка кількості звернень за 2014 рік в порівнянні з 2013 роком зменшилася за рахунок введення в практику проведення комплексних виїздів безпосередньо у населені пункти району, адже це дало змогу більш глибоко та детально вивчити проблеми, які є у жителів населених пунктів району та прийняти відповідні рішення щодо їх розв’язання.

У блоці новин офіційного веб-сайту районної державної адміністрації постійно розміщуються інформаційні повідомлення, які стосуються роботи зі зверненнями громадян.

Також з метою інформування населення, в приміщенні районної державної адміністрації розміщений інформаційний стенд щодо роботи із зверненнями громадян, на якому є необхідна для ознайомлення інформація, яка постійно знаходиться в актуальному стані.

Відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» здійснюється перебудова в роботі із громадянами. Так, традиційними стали «прямі» та «гарячі» телефонні лінії з представниками влади. В 2014 році проведено 11 «гарячих» та 31 пряма лінія. Щопонеділка, вівторка та п’ятниці із 15.00 до 17.00 години працює «телефон довіри» (т. 3-21-62). Протягом 2014 року по «телефону довіри» надійшло 30 звернень.

Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, уважно розглядаються, викладені в них факти ретельно перевіряються.

З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до державних органів виконавчої влади питання роботи зі зверненнями громадян в Богодухівській районній державній адміністрації та в органах місцевого самоврядування району знаходиться на постійному контролі.

Начальник загального відділу
апарату районної державної адміністрації
Ю.О. Бугайова