Створення умов для всебічного розвитку талановитих та здібних учнів

Реальність сьогодення в освіті виражається у зростаючих вимогах до універсальності знань і підвищення рівня духовної культури учнів для формування інтелектуального і духовного потенціалу суспільства, тобто у вихованні високоморальної особистості, яка є конкурентоспроможною. Сучасний світ потребує мобільних, компетентних, енергійних, інтелектуальних молодих людей, які мають творчій потенціал. Раннє виявлення, навчання і виховання здібних, обдарованих та талановитих дітей складає одну з головних проблем удосконалення системи освіти.

Реалізація цих вимог в умовах звичайної загальноосвітньої школи можлива через планомірну і систематичну роботу з дітьми, яка спрямована на підготовку активних, творчих, високоосвічених та висококультурних особистостей, здатних знайти своє місце в житті.

Разом з тим, для всебічного розвитку дітей та розвитку їх обдарованості у закладах освіти Богодухівського району створені належні умови. В цей процес задіяні такі резервні та коригуючі засоби, як запровадження в навчальний процес інформаційно – комунікаційних технологій; постійний психолого–педагогічний супровід розвитку творчої особистості; індивідуалізація навчально – виховного процесу; підвищення професійної майстерності вчителів – предметників; стимулювання творчого самовдосконалення та самореалізації учнів і вчителів.

Кожен навчальний заклад має свої пріоритети в організації системи роботи з обдарованими учнями. Більшість навчальних закладів активізують роботу з обдарованими, талановитими та здібними учнями шляхом індивідуалізації навчально-виховного процесу.

Загальна кількість обдарованих дітей, що навчаються в загальноосвітніх навчальних закладах району на початок жовтня року 2015 року становить 432 учні.

За результатами 2014/2015 навчального року 10 одинадцятикласників із 195 нагороджені золотими і срібними медалями, 15 учнів 9-х класів отримали свідоцтва про освіту з відзнакою.

Успішно виступили школярі на ІІІ етапі олімпіад з базових дисциплін, зайнявши 13 призових місць. Вони вибороли 3 других і 10 третіх місць. Найкращі результати мають учнівські команди з української мови (4 призери), екології, біології, історії, трудового навчання (2 призери). До речі, 8 призерів ІІІ етапу – це учні Богодухівської гімназії №1, 3 - Богодухівського ліцею №3.

Яскравою була і залишається така форма роботи з обдарованими дітьми, як робота у МАН. У минулому навчальному році 10 учнів нашого району під керівництвом наставників (Ольховської Т.М., Тризни М.П., Пилипенко Л.Г., Мірошниченко М.С., Невинної В.І., Кириченко Л.М., Івах К.І., Остапової Т.М., Дорогобід С.М.) стали призерами ІІ (обласного) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (проти 7-ми у минулому році).

Науково-методичним центром супроводу учнівських олімпіад, турнірів, конкурсів, творчих змагань є районний методичний кабінет при відділі освіти Богодухівської районної державної адміністрації.

На методичній раді районного методичного кабінету затверджуються графіки учнівських змагань, заслуховуються поточні інформації про хід та результати проведення, аналіз та підсумки участі учнів у конкурсах, турнірах, олімпіадах, яка потім доводиться керівникам навчальних закладів та вчителям - предметникам. На всіх засіданнях районних методичних студій одним із питань порядку денного є питання організації, активізації та результативності співпраці з обдарованими школярами.

Усі навчальні заклади здійснюють самоаналіз роботи з обдарованою та талановитою молоддю який вимірюється участю і показниками виступу школярів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових навчальних дисциплін, різноманітних учнівських конкурсах та турнірах.

У кожного вчителя, гадаю, головне джерело натхнення – це здобутки учнів. Тому в 2015/2016 навчальному році бажаю усім учителям району разом зі своїми обдарованими вихованцями прямувати до нових висот.

Начальник відділу освіти
районної державної адміністрації
І.О.Повойко