Розпочато діяльність Головного управління ДПС у Харківській області

Згідно з наказом Головного управління ДПС у Харківській області від 29.08.2019 № 18 розпочато роботу з виконання функцій з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ГУ ДПС.

Головне управління ДПС у Харківській області є правонаступником усіх прав та обов’язків Головного управління ДФС у Харківській області.


До уваги користувачів Електронного кабінету!

У зв’язку з початком роботи Державної податкової служби України відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р «Питання Державної податкової служби України» повідомляємо, що вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:cabinet.tax.gov.ua.

До завершення заходів з реорганізації Державної фіскальної служби України для зручності користувачів вхід до Електронного кабінету буде можливим і за адресою: cabinet.sfs.gov.ua.


Увага! З 01.10.2019 змінюються реквізити бюджетних рахунків для сплати податків і зборів, відкритих відповідно до вимог стандарту IBAN

На виконання п. 3 постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунка (IBAN) в Україні» Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) здійснено заміну діючих рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів відповідно до вимог стандарту IBAN (29 літерно-цифрових символів) із збереженням довжини номера рахунку аналітичного обліку – не більше 15 цифрових символів.

Перехід на міжнародні номери рахунків при обслуговуванні бюджетів за доходами буде здійснюватись Казначейством з 01 жовтня 2019 року.

Таким чином, починаючи з 01 жовтня 2019 року змінюються реквізити бюджетних рахунків для сплати податків і зборів, відкритих відповідно до вимог стандарту IBAN.


Мешканці Харківщини сплатили до бюджетів усіх рівнів майже 30 млрд.грн. податків та зборів

Податківці Харківщини у співробітництві з платниками податків досягли позитивної динаміки надходжень до бюджету. Як проінформували в  Головному управлінні податкової служби регіону, у порівнянні з минулим роком надходження до Зведеного бюджету України за вісім місяців  збільшились на  6,5 млрд.грн., загальна сума склала  29,9 млрд.грн. податків і зборів.  Темп росту збору - 128,0 відсотків.

Також в ГУ ДПС у Харківській області повідомили про надходження платежів в розрізі податків до Зведеного бюджету:

Податку на доходи фізичних осіб – 8,7 млрд.грн. (+1,4 млрд.грн. від  минулорічного показника);

ПДВ – 3,9 млрд.грн. (+ 740 млн.грн);

Податку на прибуток – 1,8 млрд.грн. (+ 685,2 млн.грн);

Земельного податку та орендної плати – 1,3 млрд.грн. (+230,5 млн.грн.)

Військового збору – 724,9 млн.грн. (+ 127,3млн.грн); 

Рентної плати – 10,7 млрд.грн., що більше на майже 3,0 млрд.грн. від минулорічного показника.

В ГУ ДПС у Харківській області наголошують, що орієнтування податкового відомства на забезпечення максимального комфорту з застосуванням новітніх технологій, позитивно впливають на рівень сплати податків до бюджету. Державна податкова служба України налаштована на більш широке впровадження електронних сервісів та прозорість у роботі.


До місцевих бюджетів Харківщини надійшло понад 11,1 мільярди гривень податків і зборів

Наповнені місцеві бюджети – економічна та соціальна стабільність в регіоні. Тож забезпечення їх рівномірного наповнення є дуже важливою задачею.

Головне управління ДПС у Харківській області звітує:  за вісім місяців 2019 року місцеві бюджети поповнились на 11 137,5 млн. грн., що на 19,7 % або на 1 832,2 млн. грн. більше минулорічного показника.

При цьому, основним джерелом надходження до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. За січень-серпень 2019 року до бюджетів місцевих громад надійшло 6 455,0 млн. грн. цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року забезпечено приріст надходжень на 18,9 % або на 1 027,8 млн. гривень.


П’ять податків-лідерів надійшли на розвиток місцевих громад Харківщини

В Головному управлінні податкової служби області проінформували про п’ятірку податків-лідерів, які наповнили місцеві бюджети з початку року.  

Перше місце традиційно займає податок на доходи фізичних осіб. З початку року його надійшло понад 6,4 млрд.грн. Це перевищило аналогічний показник минулого року на більш ніж мільярд гривень.

Друге місце належить єдиному податку – 2,0 млрд.грн. (збільшення з аналогічним періодом на 380,2 млн.грн.).

На третьому місці – земельний податок та орендна плата – 1,3 млрд.грн (плюс 230,5 млн.грн).

Четверте та п’яте місце займають рентна плата – 572 млн.грн. ( плюс  88,6 млн.грн) та відповідно податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 243,9 млн.грн. (плюс 40,2 млн.грн).

Стабільна тенденція збільшення надходжень до місцевих бюджетів вказує на те, що суб’єкти господарювання усвідомлюють важливість необхідності забезпечення життєдіяльності місцевих громад, які фінансуються за рахунок місцевих бюджетів.


Харківські підприємства збільшили сплату "екоподатку" на 34,3 мільйони гривень

В Харківській області зареєстровано 3 704 підприємства, що сплачують екологічний податок.

З початку року вказані суб'єкти господарювання перерахували до бюджетів усіх рівнів майже 156,2 млн.грн. екологічного податку. Порівняно з минулим роком надходження збільшились на 34,3  млн.гривень.


Понад 56 тисяч платників податків Харківщини скористалися послугами електронного кабінету платника

Електронні послуги та сервіси від податкової служби стають все більш популярними. Це зручно та швидко. В Головному управлінні податкової служби Харківської області підтверджують цей факт статистикою. З початку поточного року послугами безкоштовного сервісу «Електронний кабінет» скористались 56,1 тис.платників податків, які подали за допомогою сервісу понад 293,5 тис. документів податкової звітності до територіальних органів ДПС у Харківській області.

«Електронний кабінет» – дуже зручний сервіс. Взаємодія між ДПС та платниками податків здійснюється у режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів і смарт-пристроїв без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення. Знайти «Електронний кабінет» можна за адресоюhttps://cabinet.tax.gov.ua/  а також на офіційному веб-порталі ДПС України.

Вхід до особистого кабінету здійснюється платником при наявності електронного цифрового підпису (ЕЦП), який можна отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, а також безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України http://acskidd.gov.ua/.

Користуючись сервісами «Електронного кабінету», платники мають можливість дистанційного надання податкових декларацій до територіальних органів ДПС, реєстрації податкових накладних в ЄРПН, перевірки стану розрахунків з бюджетом, здійснення сплати податків та зборів тощо.

На сьогодні для фізичних осіб в «Електронному кабінеті» об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет, що надає такі можливості:

- он-лайн доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступ до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання декларації про майновий стан і доходи, скориставшись сервісом «Автозаповнення Декларації на основі даних ДПС»;

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

В податковому відомстві відзначають, що розвиток електронних сервісів в пріоритеті. Сервісні послуги постійно оновлюються та вдосконалюються.


Надходження ПДФО до місцевих бюджетів Харківщини збільшились на понад мільярд гривень

З початку року до місцевих бюджетів Харківської області надійшло 6455,0 млн. грн.податку на доходи фізичних осіб. У податковій службі регіону відзначили, що надходження у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року зросли на 1 027,8 млн. гривень.

Надходження цього податку є показовим для розвитку міст, селищ та регіону  в цілому. Адже в структурі надходжень він займає позицію лідера – майже 60 відсотків від загальної суми інших податків і зборів. Сплачується цей податок із розрахунку 18 % від заробітної плати.

Тому в Головному управлінні податкової служби Харківської області закликають роботодавців регіону дотримуватися усіх вимог трудового законодавства – офіційно оформлювати співробітників, своєчасно виплачувати заробітну плату, дотримуватися її рівня не нижче законодавчо встановленого, не допускали виплату заробітної плати у “конвертах”.

Слід зауважити, що ПДФО стосується кожного члена суспільства, тому громадяни  повинні розуміти важливість легалізації доходів.

Державна податкова служба України зареєстрована на Порталі відкритих даних

Державна податкова служба України повідомляє, що з метою виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають у формі відкритих даних» здійснила реєстрацію, як розпорядника інформації, на Порталі відкритих даних Єдиного державного вебпорталу відкритих даних (data.gov.ua).

Отже набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних з питань державної податкової політики, будуть оприлюднюватися та оновлюватися на вказаному порталі, а також на головній сторінці у банері «Відкриті дані» офіційного вебпорталу ДПС (tax.gov.ua).

Також станом на 30.08.2019 ДПС вже оприлюднено окремі набори даних у формі відкритих даних.


Державна податкова служба посилить боротьбу з конвертаційними центрами та маніпулюваннями податковою звітністю з ПДВ

Державна податкова служба України має акумулювати всі зусилля задля наповнення державного бюджету. Для цього буде здійснено ґрунтовний аналіз усіх зовнішніх та внутрішніх факторів, які впливають на виконання показників. Про це заявив Голова ДПС Сергій Верланов під час першої селекторної наради в Податковій службі.

Сергій Верланов також окреслив два основних завдання, які стоять перед новою Податковою. Перше, це – обслуговування платників податків. Податкова має бути сервісною та інноваційною службою, партнером для бізнесу.

Друге завдання – виконання доходної частини бюджету, над якою у Податковій активно працюють. При максимальному розвитку сервісів зростатиме добровільність сплати податків, і, відповідно, зростатиме і дохідна частина бюджету.

«Стиль Нової Податкової – менше говорити та більше робити. Ми будемо працювати на результат, який відображатиметься у конкретних цифрах – надходженнях до бюджету», – підкреслив очільник ДПС.

Під час селектору було визначено основні заходи щодо наповнення державного бюджету по окремих податках та акцентовано увагу на ризиках та резервах. Особливу увагу ДПС, зокрема, приділятиме аналізу ризиків у податкових відносинах у сегменті функціонування конвертаційних центрів та суб’єктів, які маніпулюють податковою звітністю.

Проведений аналіз виконання індикативних показників свідчить, що у порівнянні з Головними управліннями в областях в Офісі великих платників податків відбувається більше невиконання поставлених бюджетних завдань. Так, наприклад, у серпні 2019 року виконання індикативних показників Офісу склало 88,9%, у той час як усі ГУ виконали індикатив у серпні на рівні 96,1%.

На невиконання Офісом великих платників податків індикативних показників у 2019 році вплинули кілька факторів.

По-перше, це низький рівень відпрацювання платників за категорією ризиковості «вигодонабувач». Як наслідок, простежується негативна динаміка у формуванні податкових схем з кінцевими вигодонабувачами.

По-друге, невиконання індикативів по ПДВ. Якщо за січень-серпень 2019 року ДПС в цілому виконала індикатив по збору ПДВ на рівні 104,3%, то Офіс великих платників податків – лише на 88,5%. Це найнижчий показник серед усіх структурних підрозділів ДПС.

По-третє, зменшення фіскальної ефективності ПДВ у великих платниках податків через декларування податкового кредиту на рівні податкової звітності. Це відбувається, зокрема, і через зростання випадків реєстрації ПН/РК з порушенням законодавчо встановлених термінів, що веде до формування податкового кредиту.

«Ми систематично будемо аналізувати всі показники надходжень до бюджету, проводитимемо наради, прийматимемо пропозиції від керівників територіальних підрозділів для того, щоб максимально забезпечувати новий Уряд коштами для виконання усіх запланованих економічних та соціальних програм. Водночас будемо посилювати боротьбу з конвертаційними центрами та маніпулюваннями податковою звітністю з ПДВ», – підсумував Сергій Верланов.


У ДПС провели зустріч зі студентами – учасниками проекту «Дуальна освіта»

У податковій службі привітали студентів магістерської програми «Фіскальне адміністрування» у рамках пілотного проекту «Дуальна освіта: нова форма підготовки кадрів для органів ДПС». Вперше в Україні фахівців державного органу готуватимуть за дуальною формою освіти.

Для участі у програмі було відібрано 12 студентів, які пройшли конкурсний відбір та надали мотиваційні листи.

«У податковій службі очікують на молодих працівників, які привнесуть у службу нові ідеї, бачення та зміни. Натомість ми поділимося з ними досвідом, навчимо всім нюансам в роботі, допоможемо визначитися з напрямом майбутньої професії. У рамках цього проекту учасники отримають чудову можливість знайти себе та своє місце у державному органі», – зазначив директор Департаменту стратегічного розвитку та міжнародного співробітництва ДФС Анатолій Александров.

Особливість дуальної освіти полягає у тому, що студенти одночасно  працюватимуть  в податковій службі і навчатимуться. Кожен з них зможе обрати напрям, наприклад, аудит, адміністрування податків чи розвиток сервісів, і здобувати знання та практичний досвід в обраній специфіці.

Для студентів таке навчання допоможе швидше адаптуватися до робочих буднів та отримати можливість працевлаштування в органах податкової служби.

Водночас ДПС зможе залучати до роботи у своїх лавах молодих кадрів, які отримають спеціальні знання, уміння та навички.

«Керівництво ДПС зацікавлене в отриманні нових кадрів. Ми забезпечимо повну підтримку Університету ДФС в його науковій роботі, роботі з підготовки молодих кадрів. Це заклад, випускники якого готові до державної служби з усіма її особливостями. ДПС буде докладено максимум зусиль, щоб молоді фахівці мали бажання працювати в податковій службі, забезпечивши конкурентні умови та перспективну роботу», – підкреслив директор Департаменту забезпечення роботи Служби ДПС Дмитро Венцковський.

Побажання успішному навчанню та роботі студентам висловили партнери проекту – представники Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) та Київської школи економіки (KSE). Саме за їх підтримки стала можливою реалізація в ДПС проекту дуальної освіти.

Нагадаємо, що 20 червня 2019 року між ДФС, Університетом ДФС, Німецьким Товариством Міжнародного Співробітництва (GIZ) ГмбХ та Київською школою економіки (KSE) підписано Меморандум про імплементацію елементів дуальної освіти на базі магістерської програми «Фіскальне адміністрування» Навчально-наукового інституту економіки, оподаткування та митної справи Університету ДФС.


Державна податкова служба підбила підсумки деклараційної кампанії 2019 року

Підсумки проведеної кампанії декларування доходів 2019 року свідчать про зростання добровільної сплати податків.

«Стратегічним напрямом роботи Податкової служби є добровільне декларування доходів та добровільна сплата податкових зобов’язань. Надходження податку на доходи фізичних осіб від сплати задекларованих громадянами доходів є одним із резервів наповнення місцевих бюджетів. Тому громадяни мають розуміти, що, подаючи декларацію та сплачуючи цей податок, вони підтримують саме місцевий бюджет, який формує соціальну політику регіону», – зазначив голова ДПС Сергій Верланов.

Загалом по Україні з початку року понад 596 тисяч громадян подали податкові декларації про майновий стан і доходи, якими задекларували отримані в 2018 році доходи на загальну суму 94,4 млрд грн. Громадяни самостійно визначили до сплати майже 3,4 млрд грн податку на доходи фізичних осіб та майже 485 млн грн військового збору.

У порівнянні з минулим роком показники суттєво покращились.

Найбільша питома вага належить задекларованим іноземним доходам – 18,8 млрд грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року цей показник збільшився більш ніж у два рази, або на 11,2 млрд грн. Загалом спостерігається збільшення у порівнянні з минулими роком по усім видам доходів. Значну частину поряд з іноземними доходами становлять такі показники як інші оподатковувані доходи – 15,6 млрд грн, спадщина та дарування - 7,5 млрд грн, доходи від продажу об’єктів рухомого та нерухомого майна - 6,1 млрд грн, доходи від здавання майна в оренду – 2,3 млрд грн та інвестиційні доходи – 2,0 млрд грн.

І хоча кампанія декларування доходів громадян завершилась, ДПС не завершує роботу в частині залучення до декларування тих громадян, які зобов’язані були подати декларації про майновий стан і доходи та не зробили цього. За неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену законодавством.

Також нагадуємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України неподання платником податків податкової декларації є підставою для проведення документальної перевівки.


Харківщина: Податковий сервіс на допомогу громадянам - платникам надано 174 тисячі послуг

За інформацією Головного управління ДПС у Харківській області, в Центрах обслуговування платників (ЦОП) з початку року було надано понад 173,6. тис. послуг, у тому числі адміністративних – 172,8 тис.

На сьогодні в м. Харкові та області працюють 27 ЦОП. В них платники мають змогу звернутися для отримання консультаційних, інформаційних, адміністративних послуг та подати податкову звітність.

Вже традиційно найпопулярнішою залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Так, протягом восьми місяців 2019 року в ЦОП області надано понад 65,4 тис. реєстраційних номерів.

Крім того, серед поширених адміністративних послуг значне місце займають послуги: видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (отримали майже 34,2 тис. платників); надання витягу з реєстру платників єдиного податку (понад 25,1 тис. послуг); реєстрація платника єдиного податку (23,6 тис. послуг).

Для забезпечення комфортних умов платникам податків та громадянам постійно надаються консультативні та інформаційні послуги. Створено належні умови  щодо заповнення податкових декларацій, звітів, платіжних документів на перерахування  податків і зборів до бюджетів. Для зручності заповнення документів в ЦОП обладнано інформаційні стенди зі зразками заповнення заяв та форм звітності.

Центри обслуговування платників надають  послуги щоденно в робочі дні з 9-00 до 18-00 год., у п’ятницю – з 9-00 до 16-45 год., суббота, неділя – вихідні. Обідня перерва – з 13-00 до 13-45 год.

Отримати послуги, які належать до компетенції Державної податкової  служби, можливо і в найбільшій комплексній установі з надання адміністративних послуг в країні, яка була відкрита у вересні 2017 року.  Протягом восьми місяців фахівцями ГУ ДПС у Харківській області в  Регіональному Центрі адмінпослуг надано 8 тисяч послуг.