Райдержадміністрація

Пропозиції

    Корисні посилання










    Календар свят. Мова, граматика, спілкування

    Які права споживача при придбанні продукції?

    Згідно статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаного, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством має право вимагати:

    1. пропорційного зменшення ціни;
    2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
    3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1. розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
    2. вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника),  товар.

    Істотний недолік-недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

    а) він взагалі не може бути усунутий;

    б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

    в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

    З огляду на вищезазначене, споживач подаєписьмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення.

    Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, -технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний  у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

    В разі порушення ваших прав

    Ви маєте право звернутися до суду або до                  ГУ Держпродспоживслужби в Харківській області. Держпродспоживслужба розглядає всі звернення споживачів, права яких було порушено, у встановлений чинним законодавством термін.

    Згідно ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформленні відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику можебути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.Електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

    При зверненні до Держпродспоживслужби подаються наступні документи:

    -   звернення;

    -   копія звернення до суб’єкта господарювання,

    -   копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;

    -   копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;

    -   інші документи, які стосуються розгляду звернення.

     

    Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області

    Адреса:       61166, Харків, пр-т Науки, 40, 6-й поверх.

    Керівник:   В.о начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області Колпакова Тетяна Михайлівна.

    Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

    Телефони:(057) 725-19-00 (приймальна)

     

    Громадяни мають можливість отримати консультації та роз’яснення з питань, що належать до повноважень Головного управління з питань дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів у робочі дні з 8:30 до 17:15 за телефонами:

    (057) 700-39-62,     (057) 700-39-65,     (057) 700-39-68


    Пошук по сайту



















    Архів новин

    Знайдіть нас на Facebook


    Корисні посилання