Апаратна нарада від 13.04.11
13 квітня відбулася апаратна нарада у голови райдержадміністрації за участю керівництва райдержадміністрації, начальників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, на порядку денному якої були розглянуті питання:
1. Аналіз рейтингових показників діяльності галузей економіки у зведеному рейтингу районів і міст Харківської області за рівнем соціально-економічного розвитку в 2010 році
2. Про роботу консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів райдержадміністрації у I кварталі 2011 року і заходи щодо поліпшення їх діяльності.
З першого питання виступив перший заступник голови райдержадміністрації Кириченко О.І. Зокрема, Олександр Іванович у своєму виступі зазначив, що у зведеному рейтингу районів і міст Харківської області за рівнем соціально-економічного розвитку в 2010 році наш район посів 16 місце.
Протягом ІУ кварталу 2010 року вдалося покращити окремі показники по: заробітній платі, сільськогосподарському виробництву, освіті, рівню злочинності, міграційному руху населення. Це дало можливість району піднятися на три позиції порівняно з підсумками за 9 місяців минулого року.
Разом з тим, лише по 8 із 27 сумарних показників, по яких визначений рейтинг району за минулий рік, ми входимо в першу десятку.
Негативно вплинув на загальний рейтинг показник «фінансові результати», по якому район посів 26 місце серед 27 районів області. До кола звітуючих включено 111 підприємств району, з яких 47 або 42,9% – отримали збиток, а саме:
З промислових підприємства: ВАТ «Богодухівський хлібозавод» (351,8 тис. грн.), Богодухівсвьке УВП УТОС (69,7 тис. грн.), ТОВ «Богодухівський нафтогазопереробний завод» (92 тис. грн.);
10 підприємств агропромислового розвитку: КСП «Балабанівське» (340,3 тис.грн.), СТОВ «Вперед» (415,8 тис. грн.), СТОВ ім. Ватутіна (991 тис. грн.), СТОВ «Братеницьке» (2739 тис. грн.), ПСП «Світанок» (15,6 тис. грн.), ЗАТ «Гутянський елеватор» (6628 тис. грн.), ТОВ «Богодухівське ХПП» (2565,0 тис. грн.), ВАТ «Богодухівське» (14,6 тис. грн.), ПСП ім. Тімірязєва (120 тис. грн.), аграрно-рибогосподарський виробничий кооператив «Богодухівський рибгосп» (30 тис. грн);
4 підприємства житлово-комунального господарства: КП «Богодухівжитло» (134 тис. грн.), КП «Богодухіввода» (55 тис. грн.), КП «Джерельне» (25,3 тис. грн.), ТОВ «Богодухівсількомунсервіс» (28,4 тис. грн);
решта 30 - підприємства малого бізнесу різного спрямування.
Слід зазначити, що районна державна адміністрація у межах своєї компетенції забезпечує рівні умови для стабільної роботи суб’єктів господарювання усіх форм власності. Разом з тим, суттєвого впливу на фінансовий стан госпрозрахункових підприємств ми не маємо. Тому до Головного управління економіки облдержадміністрації надана пропозиція щодо виключення названого показника із системи рейтингової оцінки.
У минулому році ситуація у сільському господарстві була складною. По виробництву тваринницької продукції район посів 26 місце. Незабезпеченість кормами, застаріла матеріально-технічна база привели до скорочення поголів’я великої рогатої худоби, в тому числі корів у сільськогосподарських підприємствах району на 17% та 6% відповідно. Поголів’я свиней також зменшено на 45%. Це в свою чергу негативно позначилося на обсяги валової продукції галузі. Зокрема, виробництво молока скорочено на 23%, м’яса ( у живій вазі) – на 28%.
Вжиті заходи дозволили дещо стабілізувати ситуацію. Протягом І кварталу 2011 року поголів’я великої рогатої худоби зросло на 5% (СВК ім. Каразіна – на 15%, СФГ «Промінь» - на 7%, ПСП ім. Шевченка – на 25%, ТОВ СП «Родіна – на 5%, КСП «Балабанівське» - на 13%), свиней – на 7% (найбільше збільшили ТОВ СП «Родіна» - на 51%, ФГ «Валері» - на 35%, ТОВ «Агрофірма «Телець» - на 32%), овець – на 4%. До кінця року планується збільшити поголів’я корів на 1%.
Також проведена значна робота по збільшенню поголів’я сільгосптварин у господарствах населення. Окремі фізичні особи-підприємці утримують значне поголів’я свиней. Як приклад, ФОП Павловська Ірина Костянтинівна (с.Скосогорівка Сухинянська с/р) утримує 360 голів свиней, ФОП Курков Михайло Вікторович (с.Червона Нива) – 260 голів.
У поточному році приділяється значна увага покращенню кормової бази. Для чого планується більш раціонально використовувати природні сінокоси та пасовища, а також збільшити посівні площі багаторічних трав.
Район має умови для вирощування товарної риби. На сьогодні проводиться інвентаризація об’єктів водного господарства і планується до обсягів сільськогосподарського виробництва включити виробництво даної продукції.
Для покращення рейтингового показника по виробництву продукції рослинництва збільшені посівні площі озимих зернових культур на 38% або 5168 га до рівня попереднього року. Планується також збільшення площі посіву цукрових буряків на 6%. Господарства району повністю забезпечені мінеральними добривами, що є передумовою для збільшення врожайності сільгоспкультур.
За 2010 рік по інтегрованому показнику «виконання бюджету» район посів 25 місце. Власні та закріплені доходи склали 21,3 млн. грн., що на 11,2% більше, ніж за попередній рік. Разом з тим, до доведених міністерством фінансів показників виконання забезпечено на 97,7%. Недоотримано 491,8 тис. грн. від плати за землю через несвоєчасне оформлення документів на оренду землі.
З метою покращення ситуації, збільшення доходної частини бюджету розпорядженням голови райдержадміністрації від 21.02.11 №63 затверджені заходи щодо виконання місцевих бюджетів району на 2011 рік.
Важливим напрямком роботи залишається питання щодо зменшення податкового боргу, який станом на 01.04.11 склав 376,3 тис. грн.
Не вдалося ліквідувати заборгованість по заробітній платі. З означеного показника район знаходиться на 25 позиції. Станом на 1 січня 2011 року заборгованість по району складала 205,6 тис. грн. У поточному році КП «Благоустрій» ліквідував заборгованість, КП «Богодухіввода» зменшив її на 96,3 тис. грн., або 82%. Разом з тим, наростило борг непрацююче підприємство ВАТ «Богодухівське АТП» та виникла заборгованість по філії Богодухівський райавтодор, фінансування якого залежить від ВАТ «Харківавтодор». Тому дане питання залишається актуальним і над його вирішенням потрібно серйозно працювати.
Таким чином, висвітлені показники, які найбільш негативно вплинули на загальний рейтинг району.
Важливу роль в економіці району відіграють підприємства житлово-комунального господарства. Протягом ІV кварталу 2010 року покращився рівень сплати населенням за послуги з 95,7% до 99,5%. Завданням є доведення його рівня до 100%.
Разом з тим, погіршився показник по зниженню заборгованості за житлово-комунальні послуги. На кінець року борги за послуги водопостачання склали 26,2 тис. грн., із них населення – 28,6 тис. грн., бюджетні установи забезпечили переплату.
Борги за послуги теплопостачання склали 285,1 тис. грн., в тому числі населення – 30,1 тис. грн., бюджетні установи, що фінансуються з державного бюджету -121,6 тис. грн., місцевого – 258,0 тис. грн. Протягом І кварталу 2011 року вдалося ліквідувати заборгованість установ району, що фінансуються з місцевого бюджету.
У поточному році покращився показник щодо сплати населення за послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Заборгованість зменшилася на 33,1 тис. грн., або 15%.
Враховуючи вищевикладене, керівникам комунальних підприємств району потрібно активізувати роботу по скороченню боргів, в першу чергу за рахунок населення.
Актуальним залишається питання по скороченню недоїмки до Пенсійного фонду України. Протягом І кварталу поточного року вона зменшена на 54,4 тис. грн. і станом на 01.04.11р. склала 232,8 тис. грн. Вдалося покращити виконання плану власних надходжень до бюджету Пенсійного фонду. За І квартал 2011 року виконання склало 104,6%, тоді як за 2010 рік – 97,4%.
Питання підвищення рівня середньої заробітної плати на підприємствах, організаціях та установах району знаходиться на постійному контролі. Даний показник впливає не лише на рейтингове місце району, але є резервом по збільшенню доходної частини бюджету за рахунок надходження прибуткового податку із доходів працівників. За минулий рік середній рівень заробітної плати по району склав 1457 грн., що на 29% менше середньообласного показника. Основним завданням в цьому напрямку є підвищення рівня оплати праці на сільгосппідприємствах та підприємствах малого бізнесу і доведення її до середньогалузевих показників.
Продовжується робота щодо влаштування дітей до сімейних форм виховання. У ІІ кварталі поточного року планується створення прийомної сім‘ї в районі.
Протягом 2010 року на 8,5% зросла кількість зареєстрованих злочинів у районі. Найбільше їх вчинено особами, які не працюють або скоюють злочини повторно. Аналіз криміногенної ситуації свідчить про необхідність посилення профілактичних заходів та підвищення ефективності охорони громадського порядку.
У систему комплексної оцінки районів добавлений інтегрований показник «по фізичній культурі і спорту». Даному напрямку приділятиметься значна увага, так як від нього залежить здоров’я населення району, пропаганда здорового способу життя серед молоді, зменшення дитячої злочинності.
Для покращення рейтингових показників району розроблений проект доручення з означеного питання. Визначені завдання по кожному показнику.
З другого питання щодо роботи консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів райдержадміністрації у І кварталі 2011 року і заходи щодо поліпшення їх діяльності виступила керівник апарату райдержадміністрації Іванова Л.М., яка в своєму виступі зазначила, що відповідно до статті 39 Закону України „Про місцеві державні адміністрації”, з метою сприяння здійсненню повноважень районної державної адміністрації у райдержадміністрації станом на 1 квітня 2011 року утворені і працюють 66 консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів райдержадміністрації.
Відповідно до розподілу обов’язків між головою райдержадміністрації, його заступниками та керівником апарату, затвердженим розпорядженням голови райдержадміністрації від 07.05.10 №138 (в редакції розпорядження голови райдержадміністрації від 16.02.11 № 61), голова райдержадміністрації Коновалов Л.С. очолює 5 консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів райдержадміністрації, перший заступник голови райдержадміністрації Кириченко О.І. - 21, заступник голови районної державної адміністрації Зирянова В.В. – 14, заступник голови районної державної адміністрації Просяник О.М. – 13. До повноважень керівника апарату райдержадміністрації Іванової Л.М. відносяться 4 комісії. Також консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи закріплені за начальником управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації Жижирій Н.В. (2), начальником відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації Дидикою В.О. (1), начальником відділу у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації Клочко Л.В (1), директором районного центру зайнятості Лещенко Н.В. (1), головою районної організації профспілки працівників освіти Соловйовою О.О. та військовим комісаром Богодухівського ОМВК Супруном С.М. (1). Ще 4 ради очолюють представники громадськості.
Як свідчать результати здійсненого аналізу діяльності консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів райдержадміністрації, переважна їх більшість протягом І кварталу 2011 року працювала систематично відповідно до затверджених положень, а також річних планів роботи. Їх секретарями відповідно до Інструкції з питань діловодства, затвердженої розпорядженням голови районної державної адміністрації від 4 травня 1998 року №210 (зі змінами) оформлені протоколи засідань, що свідчать про їх діяльність, які підшиті з усіма наявними матеріалами у спеціально сформовані папки. У І кварталі поточного року розпорядженнями голови райдержадміністрації внесено зміни до 11 із них, утворено 4 комісії та 2 скасовано.
Заслуговує на увагу робота колегії райдержадміністрації, яку очолює голова районної державної адміністрації Коновалов Л.С. У І кварталі 2011 року на її засіданнях (3) було розглянуто 14 питань (12 – планових та 2 - позапланових). За результатами прийнято 14 колегіальних рішень та 13 розпоряджень голови райдержадміністрації.
На належному рівні організована робота ради протидії злочинності і корупції при районній державній адміністрації, постійно діючої комісії райдержадміністрації з питань розгляду звернень громадян, комісії з питань захисту прав дитини, робочої комісії з питань координації діяльності з надання населенню житлових субсидій за спрощеним порядком, які очолює голова районної державної адміністрації Коновалов Л.С.
Добре налагоджена робота земельної комісії райдержадміністрації, районної комісії з контролю за розрахунками за спожиті енергоносії, координаційної комісії з питань розвитку підприємництва при районній державній адміністрації, робочої групи з координації дій щодо забезпечення податкових та інших надходжень до Державного бюджету України, районної координаційно-методичної ради з правової освіти населення, (Кириченко О.І.). Їх засідання проводяться у встановлені строки із запрошенням керівників підприємств, установ та організацій району, громадян. Рішення приймаються і доводяться до відома членів та зацікавлених осіб відразу на засіданні, вживаються усі необхідні заходи щодо їх виконання. Присутня системність у роботі районного координаційного комітету сприяння зайнятості населення, координаційної ради з питань соціальної політики районної державної адміністрації, оперативної робочої групи по забезпеченню призначення субсидій за спрощеним порядком, які очолює заступник голови районної державної адміністрації (Зирянова В.В.). У їх діяльності суворо дотримуються нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, Міністерства соціальної політики України, відповідні документи обласної державної адміністрації. Випадків незадоволення громадян відповідно до наданих заяв чи скарг від них не було. Районна рада з питань безпечної життєдіяльності населення, районна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, координаційна рада з питань безпеки дорожнього руху при районній державній адміністрації (Просяник О.М.) також працює результативно. Заслуговує при цьому на увагу робота секретарів, які забезпечують їх діяльність, це Голубничий О.П., головний спеціаліст відділу з питань праці та соціально-трудових відносин управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації та Церковний С.М. – начальник відділу з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації. Висвітлення діяльності цих рад та комісій на сторінках газети «Маяк» здійснюється систематично. Чітко працює рада по роботі з кадрами при районній державній адміністрації, діяльність якої спрямована так, що дозволяє у повній мірі аналізувати таким чином, впливати на стан роботи з кадрами в райдержадміністрації. Робоча група для проведення перевірок здійснення виконавчими органами місцевих рад району делегованих повноважень органів виконавчої влади (Іванова Л.М.) працює у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 1999 року №339 «Про затвердження порядку контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади» (зі змінами). Встановлено зворотній зв’язок із місцевими радами щодо виконання недоліків, виявлених у ході перевірок.
Потрібно відмітити, що в І кварталі 2011 року було утворено нові дорадчі органи, такі як організаційний комітет з підготовки та проведення заходів, пов’язаних з 25-ми роковинами Чорнобильської катастрофи та громадська рада при райдержадміністрації.
Поряд з цим, мають місце недоліки в організації роботи деяких консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів райдержадміністрації. Це насамперед, стосується діяльності районної координаційної ради з екологічних проблем, районної комісії з питань визначення переліку об’єктів і споруд життєзабезпечення в умовах надзвичайних ситуацій мирного часу та забезпечення передумов створення на них страхового фонду документацій, районної робочої групи з питань реформування житлово-комунального господарства, робочої групи для перевірки наявності елементів безбар’єрної архітектури на будівлях і спорудах соціальної інфраструктури (Просяник О.М.), районної тристоронньої соціально-економічної ради (Зирянова В.В.). Практично не діє місцева рада підприємців з питань сільського господарства, координація роботи якої покладена на управління агропромислового розвитку райдержадміністрації (Адаменко М.Г.).
Враховуючи викладене вище та з метою поліпшення діяльності консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів райдержадміністрації вважаємо за доцільне усунути такі недоліки:
- забезпечувати підготовку проектів розпоряджень голови райдержадміністрації за наслідками прийнятих на засіданнях рішень;
- обґрунтовувати перенесення засідань комісій;
- дотримуватись оформлення протоколів згідно з Інструкцією з діловодства;
- забезпечувати безперебійне висвітлення на сторінках газети «Маяк» та веб - сайті райдержадміністрації діяльності дорадчих органів.
За наслідками наради головою райдержадміністрації дані відповідні доручення.