Довідка про роботу із зверненнями громадян у 2011 році
Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та виконкомів місцевих рад району у 2011 році
Протягом 2011 року Богодухівською районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування, проводилась відповідна робота, спрямована на забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації з даного питання, власних рішень.
Вживалися заходи щодо забезпечення системної роботи із зверненнями громадян як пріоритетного напрямку діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
В цілому протягом 2011 року до всіх гілок влади району надійшло 3720 звернень, в яких громадяни порушили 3799 питань, що на 9,6% менше ніж в 2010 році.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися інваліди, ветерани війни та праці, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Від зазначеної категорії населення надійшло 48,4% звернень і значна увага приділялась розгляду звернень саме цих осіб, вишукувались можливості надання їм консультативної та матеріальної допомоги.
Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, передбачено прийом громадян протягом робочого тижня та за місцем проживання. Внаслідок цієї роботи в 2011 році 2654 звернення надійшло на особистих прийомах, що на 1,6% менше, ніж за 2010 рік.
Відмічається зменшення кількості колективних звернень громадян на 6,5%.
Колективні звернення характеризують процеси, що відбуваються у державі і стосуються інтересів цілих колективів і груп населення (питання аграрної політики та земельних відносин, соціального захисту, будівництва та ремонту доріг, водозабезпечення, тощо).
Відмічається зменшення загальної кількості звернень на 9,2% та порушених в них питань - на 9,6%. Найголовнішими і надалі залишаються питання аграрної політики та земельних відносин (36,5%), комунального господарства (16%), соціального захисту (11,2%), житлової політики (11%).
До районної державної адміністрації протягом 2011 року надійшло 775 звернень, що на 20,4% менше порівняно з 2010 роком. З них поштою - 476, що становить 61,4% від їх загальної кількості, 299 звернень, або 38,6%, надано на особистих прийомах.
За видами звернень домінують заяви щодо вирішення певних питань, які складають 99,2%, 0,8% - скарги, пропозиції в 2011 році не надходили.
З усіх питань, з якими звернулись громадяни до райдержадміністрації, відслідковується значне зменшення їх кількості на 19,4% порівняно з 2010 роком. Надалі все ще актуальними залишаються питання:
- аграрної політики і земельних відносин - в основному приватизація, продаж, оренда, успадкування землі, отримання державних актів на землю;
- комунального господарства, а саме благоустрій території, будівництво, ремонт місцевих доріг, електропостачання, водозабезпечення, вартість житлово-комунальних послуг;
- соціального захисту, питання надання матеріальної допомоги, призначення субсидій, які і надалі залишаються актуальними.
До найчисленніших питань, з якими зверталися громадяни протягом звітного періоду, можна віднести питання аграрної політики і земельних відносин (46,3%), комунального господарства (22%), соціального захисту (12,2%).
Із загальної кількості питань (819), порушених у зверненнях громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом 2011 року, 47,2% питань вирішено позитивно за рахунок поглибленого вивчення питань на місцях після безпосереднього втручання голови райдержадміністрації та його заступників, по 37,4% - надані відповідні роз’яснення, 0,1% звернень, відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано за належністю, 11,7% - відповідно до чинного законодавства заявникам відмовлено у вирішенні питань, 3,6% звернень знаходяться в стадії виконання та остаточного вирішення.
Відмічається зменшення кількості колективних звернень. Із загальної кількості звернень (775), що надійшли до райдержадміністрації протягом 2011 року, колективних звернень надійшло на 20% менше порівняно з 2010 роком.
Від вищестоящих органів влади (Адміністрація Президента України, апарат Верховної Ради України, Кабінет Міністрів України, Харківська облдержадміністрація, Харківська обласна рада, засоби масової інформації ) до районної державної адміністрації надійшло 51 звернення, або 6,6% від загальної кількості, що на 47,9% менше порівняно з 2010 роком.
Протягом 2011 року до районної державної адміністрації надійшло 48 колективних звернень, питома вага яких складає 6,2%.
У колективних зверненнях порушувалися в основному питання ремонту житла, отримання державних актів на земельні ділянки, тощо.
З урахуванням колективних звернень усього в листах, що надійшли до районної державної адміністрації, звернулося 1367 громадян (зменшення на 31,5%).
Відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» здійснюється перебудова в роботі з населенням. Традиційним стало проведення «прямих» та «гарячих» телефонних ліній.
Так, за 2011 рік проведено 40 «прямих» та 18 «гарячих» телефонних ліній.
Юридичним відділом апарату райдержадміністрації відповідно до затвердженого графіка здійснюється надання населенню безкоштовної правової допомоги. За звітний період така допомога надана 37 громадянам.
Керівництвом райдержадміністрації систематично проводяться виїзні прийоми громадян за місцем їх проживання та особисті прийоми громадян згідно із затвердженими графіками. Так, протягом 2011 року головою райдержадміністрації та його заступниками проведено 150 особистих прийомів громадян, із них 77 виїзних, на яких прийнято 297 громадян.
Працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, яку очолює особисто голова райдержадміністрації.
За звітний період проведено 12 таких засідань, із них 2 виїзних. На засіданнях розглядалися усі конфліктні ситуації, які не вирішувалися протягом тривалого часу.
З метою інформування населення в приміщенні райдержадміністрації розміщений інформаційний стенд, на якому є необхідна для ознайомлення інформація.
У приміщенні райдержадміністрації розташована «Скринька довіри», якою може скористатися кожен бажаючий громадянин для звернення з різних питань до керівництва райдержадміністрації.
Створено та постійно оновлюється інформація на офіційному веб-сайті Богодухівської районної державної адміністрації, де викладена вся необхідна інформація для ознайомлення населення. На веб-сайті створено онлайн - консультування і кожен громадянин може звернутися з окремим індивідуальним питанням до районної державної адміністрації та оперативно отримати обґрунтовану відповідь.
У райдержадміністрації кожного понеділка із 15.00 до 17.00 години працює «телефон довіри».
Протягом 2011 року по телефону довіри до райдержадміністрації звернулося - 30 громадян з різних питань. 19 питань, порушених заявниками по телефону довіри вирішено позитивно.
О.О.Ольховська, начальник загального
відділу апарату райдержадміністрації