Адміністративні послуги – через Центри

Сфера надання адміністративних послуг давно потребує реформування. З цією метою на рівні держави прийнято ряд нормативно-правових актів, зокрема Законів України “Про адміністративні послуги”, „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляції)”,постанова Кабінету Міністрів України від 20.02.2013 р. №118 “Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг”.

Наш район не залишився осторонь у впровадженні в життя згаданих документів. У районі прийняте відповідне розпорядження “Про створення центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації” , яким створено центр надання адміністративних послуг як робочий орган при райдержадміністрації, затверджено регламент його роботи, перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр.

Райдержадміністрацією була проведена певна організаційна робота. Виділено приміщення за адресою: м. Богодухів, вул. Чапаєва, 2.

Кореспондент газети «Маяк» поспілкувався з керівником Центру О.В.Кириченко.

– Ольго Вікторівно, які переваги отримання адміністративної послуги через центр надання адміністративних послуг?

– Запровадження таких Центрів дає можливість громадянам значно спростити процес отримання адміністративних послуг. Адже вони працюють за принципом “єдиного вікна”, тобто споживачу адміністративних послуг не потрібно звертатися в різні інстанції чи органи для їх отримання. Потрібно лише прийти і написати заяву встановленої форми та надати відповідний пакет документів, визначений законодавством для отримання певної послуги. Паралельно можна отримати в одному приміщенні декілька послуг. У встановлені терміни адміністратор Центру направить пакет документів надавачу послуги і у встановлені строки видасть заявнику відповідний результат послуги (посвідчення, довідку, дозвіл та ін.).

Основна задача Центру – забезпечити зручність й прозорість під час отримання громадянами та суб’єктами господарювання адміністративних послуг.

– Які послуги вже можна отримувати через центр надання адміністративних послуг в нашому районі?

– Відповідно до ст. 12 Закону України “Про адміністративні послуги” перелік адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, визначається органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, тобто в нашому випадку райдержадміністрацією. На даний час нами визначено такий перелік, він включає 65 позицій.

– Чи передбачається розширювати цей перелік?

– Обов’язково. Ми працюємо над його розширенням. Думаю найближчим часом всі адміністративні послуги будуть надаватися через центри надання адміністративних послуг, в законодавство будуть внесені відповідні зміни.

– Чи може заявник на свій розсуд отримати за звичною схемою адміністративну послугу безпосередньо в її надавача?

– Ні. Відповідно до п. 8. ст. 12 Закону України “Про адміністративні послуги” суб’єктам надання адміністративних послуг забороняється здійснювати прийом заяв суб’єктів звернень щодо надання адміністративних послуг, видавати суб’єктам звернень оформлені результати надання адміністративних послуг, якщо такі послуги за законом надаються через центри надання адміністративних послуг.

– В який час людина може звернутися до Центру, щоб отримати адміністративну послугу?

– Час прийому суб’єктів звернень у центрі надання адміністративних послуг, відповідно до примірного Положення про центр надання адміністративних послуг затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 118, становить не менше шести днів на тиждень та семи годин на день і є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг. Прийом суб’єктів звернень здійснюється без перерви на обід. Центр надання адміністративних послуг не менше двох днів на тиждень здійснює прийом суб’єктів звернень до двадцятої години.

– Що б Ви хотіли сказати нашим читачам на завершення розмови?

– Хотів би запевнити жителів району, що всі заходи, які вживаються райдержадміністрацією у сфері надання адміністративних послуг, спрямовані перш за все на забезпечення зручності громадян, підвищення якості, вдосконалення технології надання адміністративних послуг із використанням сучасної техніки та засобів комунікації.

Думаю, що цим інтерв’ю ми започаткуємо ряд публікацій щодо реформування галузі надання адміністративних послуг. Про всі зміни в чинному законодавстві і про стан реалізації вказаних реформ на території району ми будемо інформувати не тільки через веб-сайт райдержадміністрації, а й через газету “Маяк”. Будемо вдячні читачам за зауваження, за висловлення своїх думок щодо вдосконалення роботи райдержадміністрації в цій галузі.

За рік роботи з 01 жовтня 2014 року по 01 жовтня 2015 року Центром надано 4925 послуг, зокрема 1083 адміністративних послуг Держгеокадастру та 3842 адмінпослуг Міграційної служби.