«Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування протягом 2015 року»

Протягом року районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування району проводилась робота, спрямована на забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень і доручень голови обласної та районної державних адміністрацій щодо удосконалення роботи зі зверненнями громадян.

Підбивши підсумки роботи зі зверненнями громадян, можна відмітити, що протягом 2015 року до районної державної адміністрації та до органів місцевого самоврядування району надійшло 2985 звернень. Таким чином, спостерігається зменшення кількості звернень у порівнянні з 2014 роком (3054 звернень) на 69 одиниць, що є незначною зміною та свідчить про подальше прагнення громадян до активної участі у державних справах та у вирішенні проблем місцевого самоврядування.

Із загальної кількості звернень протягом аналізованого періоду поштою надійшло 944 звернень, а на особистому прийомі – 2207, що в порівнянні з попереднім роком відповідно на 19,5% та на 4,8% менше.

У своїх зверненнях до всіх гілок влади району громадяни порушили 3044 питання різної тематики, але найчастіше турбували питання комунального господарства, кількість яких збільшилася на 4,4% за 2015 рік, аграрної політики і земельних відносин (-22,9%).

Також спостерігається збільшення звернень громадян з питань соціального захисту на 34,7%. Обґрунтувати дане збільшення кількості звернень можна нестабільною економічною ситуацією, яка склалася в країні, адже в цей час населення звертається за допомогою до органів влади, яка є небайдужою до проблем громадян.

Із загальної кількості питань, що надійшли до усіх гілок влади району у 2015 році, 66,3% - вирішено позитивно, 31,1% - надані відповідні роз’яснення, 1% - відмовлено у задоволенні, інше - 1,6%.

Безпосередньо до районної державної адміністрації протягом 2015 року надійшло 401 звернення, що на 31,7% більше порівняно з 2014 роком. З них поштою – 324, що на 53,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року та становить 80,8% від їх загальної кількості, 77 звернень або 19,2%, надійшло на особистих прийомах, що на 36,9% менше, ніж у 2014 році.

Особисті прийоми громадян, у тому числі виїзні, проводяться відповідно до затверджених графіків. Керівництвом районної державної адміністрації проведено 36 особистих та 38 виїзних прийомів.

Всього в листах, що надійшли до районної державної адміністрації, звернулося 1030 громадян (збільшення на 30,4%).

Слід відмітити збільшення кількості колективних звернень. Так, із загальної кількості звернень (401) за 2015 рік колективних звернень надійшло на 8 більше порівняно з 2014 роком.

Від органів влади вищого рівня (Адміністрація Президента України, Урядова гаряча лінія, Кабінет Міністрів України, Адміністрація Верховної Ради України, Харківська обласна державна адміністрація) до районної державної адміністрації надійшло 104 звернення або 25,9% від їх загальної кількості.

Значна частина звернень надходить до районної державної адміністрації від жителів Богодухівської міської (43,9%), Гутянської селищної (7,7%) та Крисинської (7,7%) сільської рад.

У зверненнях за 2015 рік порушено 411 різноманітних питань, що на 27,3% більше, ніж у попередньому році.

До найчисленніших питань, з якими зверталися громадяни до районної державної адміністрації протягом звітного періоду, можна віднести питання комунального господарства (47,4%), що на 40,5% більше порівняно з 2014 роком, соціального захисту (24,2%), що на 43,3% більше, ніж у 2014 році.

На всі листи, що надійшли до районної державної адміністрації, заяви громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених чинним законодавством. З окремих питань заявникам надані роз’яснення щодо їх вирішення. Після розгляду, порушених у зверненнях та на особистих прийомах, питань заявникам були направлені відповіді у письмовій формі за підписом керівництва районної державної адміністрації.

Відповіді заявникам направляються вчасно, протягом 15 днів, як це і передбачено Законом України «Про звернення громадян». На звернення, що надійшли від органів влади вищого рівня відповіді, відповідно до резолюції керівництва, направляються в установлений термін. Порушень термінів розгляду звернень громадян немає.

Із загальної кількості звернень громадян (401), що надійшли до районної державної адміністрації протягом 2015 року, 186 (46,4%) звернень вирішено позитивно, по 187 (46,6%) - надані відповідні роз’яснення, 18 (4,5%) - відповідно до чинного законодавства заявникам відмовлено у вирішенні питань.

Звернення, які надійшли від громадян за 2015 рік, розглянуті і проаналізовані. Аналіз і узагальнення питань, що порушувалися у зверненнях громадян, здійснювався щомісяця, щокварталу, за І півріччя, за 9 місяців та за рік. При проведенні аналізу роботи із зверненнями громадян застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858.

На основі аналізу роботи із зверненнями громадян можна сказати, що значна частка кількості звернень за 2015 рік в порівнянні з 2014 роком збільшилася у зв’язку з несприятливою фінансово-економічною ситуацією в країні та, як наслідок, погіршенням рівня життя громадян.

З метою інформування населення в приміщенні районної державної адміністрації розміщений інформаційний стенд, на якому є необхідна для ознайомлення інформація.

Для роз’яснення найбільш актуальних питань, що порушують громадяни у своїх зверненнях здійснюється систематичне спілкування із населенням через районну газету «Маяк».

Відповідно до Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» було проведено «прямі» та «гарячі» телефонні лінії з представниками влади. В 2015 році проведено 12 «гарячих» та 30 прямих ліній. Під час проведення «гарячих» ліній надійшло 18 звернень, облік яких ведеться в окремому журналі. Кожного понеділка, вівторка та п’ятниці із 15.00 до 17.00 години працює «телефон довіри». Всі дзвінки громадян фіксуються у відповідному журналі обліку, після чого він подається голові районної державної адміністрації для ознайомлення та прийняття рішення. Протягом 2015 року по «телефону довіри» надійшло 23 звернення.

Протягом року здійснювала свою роботу постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, яку очолює голова районної державної адміністрації. За звітний період проведено 11 засідань, на яких розглядалися актуальні питання, що не вирішувалися протягом тривалого часу.

Стан роботи із зверненнями громадян у районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування району систематично розглядається на засіданнях колегії та нарадах у голови районної державної адміністрації.

Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, уважно розглядаються, викладені в них факти ретельно перевіряються.

З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до державних органів виконавчої влади питання роботи зі зверненнями громадян в Богодухівській районній державній адміністрації та в органах місцевого самоврядування району знаходиться на постійному контролі.

Начальник загального відділу апарату
районної державної адміністрації
Ю.О. Бугайова