З апаратної наради у голови районної державної адміністрації

12 грудня відбулася апаратна нарада у голови райдержадміністрації, в ході якої було розглянуто низку питань. Зокрема, у порядку контролю було розглянуто 2 питання: про хід виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 03 серпня 2010 року №417 «Про створення обласної міжвідомчої робочої групи з питань раціонального та ефективного використання земель та запобігання порушенням земельного законодавства» (зі змінами, внесеними розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 29 вересня 2011 року №544) та про хід передплати на газети «Слобідський край» та «Маяк» на 2013 рік.

Також було розглянуто 2 планових питання: про роботу районної державної адміністрації щодо забезпечення безпечної життєдіяльності населення та про організацію та проведення в районі заходів з нагоди Новорічних та Різдвяних свят.

Зокрема, з питання щодо роботи райдержадміністрації з забезпечення безпечної життєдіяльності населення виступила начальник управління соціального захисту населення районної державної адміністрації Жижирій Н.В. У своєму виступі Наталія Володимирівна зазначила, що районна державна адміністрація в повному обсязі забезпечує роботу щодо безпечної життєдіяльності населення. Так, при райдержадміністрації створена та працює районна рада з питань безпечної життєдіяльності населення, яка була утворена розпорядженням голови райдержадміністрації від 17 вересня 2007 року №816 «Про районну раду з питань безпечної життєдіяльності населення» (в редакції розпорядження голови райдержадміністрації від 12 вересня 2012 року №505) на підставі статей 23,39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст. 34 Закону України «Про охорону праці» та розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації від 13 серпня 2007 року №514 «Про обласну раду з питань безпечної життєдіяльності населення». Цим же розпорядженням затверджено Положення про раду, у якому визначено її завдання та порядок підготовки і проведення засідань.

До персонального складу ради включено 13 осіб з числа керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів виконавчої влади, що працюють у районі, органів місцевого самоврядування. Раду очолює заступник голови райдержадміністрації Сизоненко О.В.

Основною метою діяльності ради є забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони життя людей на виробництві та профілактики травматизму невиробничого характеру.

З початку 2012 року радою проведено 4 засідання, у ході проведення яких детально розглянуто питання щодо аналізу стану та причин виробничого травматизму та професійних захворювань в 2011 році, виконання підприємствами заходів, направлених на зниження виробничого травматизму та професійних захворювань. Проаналізовано стан аварійності на дорогах району за 2011 рік та виконання заходів профілактики дорожньо-транспортних пригод і підвищення безпеки пасажирських перевезень.

Обговорено питання щодо забезпечення вимог безпеки на відкритих водоймищах району під час масового відпочинку населення в літній період року. Заслухано інформацію з цього питання. Також розглянуті питання щодо стану безпеки на підприємствах сільського господарства та заходи щодо реалізації вимог охорони праці в аграрному комплексі району, забезпеченість безпечної життєдіяльності населення та попередження нещасних випадків при використанні димових та вентиляційних каналів на житлових будинках міста та району.

За результатами розгляду винесено відповідні рішення, які містять конкретні строки виконання.

Аналізуючи проведену роботу в 2012 році з охорони праці, слід відмітити, що в районі здійснювалися системні заходи щодо профілактики травматизму на виробництві.

На нарадах з питань охорони праці, спеціалістами райдержадміністрації, ставилися питання про необхідне виконання Законодавства України про охорону праці та розпоряджень голови райдержадміністрації щодо недопущення виробничого травматизму серед працюючих.

В квітні та в жовтні поточного року фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в районі було проведено навчання з питань охорони праці з керівниками та спеціалістами підприємств, організацій та установ району а після закінчення - атестація працівників, де було атестовано 49 осіб.

Управлінням соціального захисту населення районної державної адміністрації спільно з управлінням агропромислового розвитку та ТОВ «Стекс-Схід» 30.11.2012 проведено навчання серед відповідальних осіб по організації безпечної експлуатації електроустановок на підприємствах, організаціях та установах району, після закінчення навчання проведена атестація серед 62 осіб.

В 2012 році було розглянуто та затверджено 167 колдоговорів. До усіх колдоговорів включений розділ «Охорона праці» та комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці, а також забезпечення працюючих засобами індивідуального захисту запобігання аварійності, виробничого травматизму і профзахворюванням, фінансовому забезпеченню.

З метою привернення уваги суспільства до проблем запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням в районі з 22 по 28 квітня 2012 року був проведений «Тиждень охорони праці» з нагоди Всесвітнього дня охорони праці.

В районній газеті «Маяк» було надруковано звернення спеціаліста райдержадміністрації та спеціаліста фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань з підготовки та проведення у 2012 році заходів з нагоди Дня охорони праці в районі до роботодавців, профспілок, керівників і працівників підприємств, установ, організацій району щодо привернення уваги суспільства, органів державної влади, суб’єктів господарювання та громадських організацій до проблем охорони праці.

Незважаючи на вжиті заходи виробничий травматизм на підприємствах району продовжує існувати.

Протягом 2012 року на підприємствах району трапилось 4 випадки виробничого травматизму (Богодухівський аграрний ліцей, ТОВ «Богодухівський молзавод», ПАТ «Богодухівський м’ясокомбінат») де 4 працівники отримали травми різного характеру де з них 1 зі смертельним наслідком та жодного випадку профзахворювання в районі не зареєстровано.

При проведенні розслідування цих випадків було встановлено, що при нещасних випадках на виробництві основними причинами цих нещасних випадків стали: порушення трудової та виробничої дисципліни, порушення вимог безпеки під час експлуатації устаткування машин, механізмів тощо та інші організаційні причини.

Фондом соціального страхування від нещасних випадків та профзахворювань в поточному році потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві були сплачені кошти на допомогу в зв’язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності в розмірі 3230 грн.

Протягом 2012 року головним спеціалістом відділу з питань праці та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення проведено 42 перевірки з питань охорони праці на підприємствах району.

В ході перевірок виявлено:

- робітники підприємств не ознайомлені під розпис з умовами праці і наявності на його робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів (Гутянська, Шарівська селищні ради, Губарівська, Полковомикитівська Дмитрівська, Куп’єваська, Ульяновська, Зарябинська, Вінницькоіванівська, Сіннянська, Забродівська Крисинська, Кленівська, Сазонобаланівська, Петропавловська, Хрущовомиитівська, Іваношийчинська, Степнянська, Сухининська, Червононивська, Павлівська сільські ради, Богодухівський колегіум №2,);

- не забезпечені в повному обсязі нормативними актами з охорони праці (Гутянська, Шарівська селищні ради, Губарівська, Полковомикитівська Дмитрівська, Куп’єваська, Ульяновська, Зарябинська, Вінницькоіванівська, Крисинська, Кленівська, Сазонобаланівська, Петропавловська, Хрущовомиитівська, Іваношийчинська, Степнянська, Сухининська, Червононивська, Павлівська сільські ради, КП Богодухівжитло, СТОВ Колос-АС);

- інструкції з охорони праці, для робіт, які виконуються, розроблені не в повному обсязі (ПП «Майстер», ПСП «Світанок»);

- відсутні інструкції з охорони праці, з урахуванням специфіки роботи (КУ Богодухівський психоневрологічний інтернат, ФОП Грищенко О.О., ФОП Грищенко О.І., Богодухівська дитяча музична школа, Гутянська, Шарівська селищні ради, Губарівська, Полковомикитівська Дмитрівська, Куп’єваська, Ульяновська, Зарябинська, Вінницькоіванівська, Крисинська, Кленівська, Сазонобаланівська, Сінянська, Петропавловська, Хрущовомиитівська, Іваношийчинська, Степнянська, Сухининська, Червононивська, Павлівська сільські ради);

- відсутня програма проведення вступного інструктажу з охорони праці (ФОП Герасимюк, КП Богодухівжитло, Богодухівська гімназія №1, Богодухівський колегіум №2, ТОВ Добросмак, ПАТ Богодухівський м’ясокомбінат Гутянська, Шарівська селищні ради, Губарівська, Полковомикитівська Дмитрівська, Куп’єваська, Ульяновська, Зарябинська, Вінницькоіванівська, Сінянська, Забродівська, Крисинська, Кленівська, Сазонобаланівська, Петропавловська, Хрущовомиитівська, Іваношийчинська, Степнянська, Сухининська, Червононивська, Павлівська сільські ради);

- не проводиться атестація робочих місць за умовами праці (Богодухівська гімназія №1);

- на підприємствах не проводиться чергові загальні технічні огляди будівель (два рази на рік весною та осінню);

- не заведені особисті картки на засоби індивідуального захисту (ФОП Герасимюк, КП Богодухівжитло, філія (Богодухівський райавтодор) дочірнього підприємства (Харківоблавтодор) ВАТ ДАК (Автомобільні дороги), Богодухівський колегіум №2);

Керівникам надана методична допомога та рекомендації щодо усунення недоліків у роботі вказаних у поданнях.

Матеріали про діяльність ради постійно висвітлюються на сторінках газети «Маяк» та офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

З питання щодо проведення у районі Новорічних та Різдвяних свят виступила заступник голови райдержадміністрації Сизоненко О.В., яка познайомила присутніх з планом заходів, які будуть проведені у районі під час Новорічних свят. Зокрема, відкриття новорічної ялинки в місті відбудеться 26 грудня о 15.00 годині біля міської ради. Святкові заходи для дітей розпочнуться 19 грудня, в день Святого Миколая і закінчаться 14 січня.

За підсумками апаратної наради головою районної державної адміністрації видано відповідні доручення.