Як допомогти дитині в умовах стресу – поради для вчителя

Під час повномасштабного вторгнення рф у «Довіднику безбар’єрності» створили спеціальний розділ «У воєнний час». У ньому зібрано інструкції та поради, які нині дуже актуальні для сімей із дітьми, людей з інвалідністю та старшого віку.
   
    Нагадаємо, «Довідник безбар’єрності» – це ініціатива і флагманський проєкт першої леді України Олени Зеленської.
   
    Так, наприклад, для вчителів надаються поради, як допомогти дитині в умовах стресу.
   
    Насамперед важливо розпізнати стрес, ось деякі його можливі ознаки:
   
    – надмірне хвилювання, неспокій;
   
    – пригніченість, засмученість;
   
    – замкнутість;
   
    – зниження концентрації уваги, запам’ятовування чи успішності загалом;
   
    – надмірна настороженість, полохливість;
   
    – підвищена дратівливість або агресивність;
   
    – відстороненість від однокласників, друзів;
   
    – уникнення певних людей чи ситуацій;
   
    – частий головний біль або біль у животі;
   
    – зміни апетиту чи харчових звичок;
   
    – часті розповіді про подію, яка трапилась, іноді в деталях.
   
    Як допомогти дитині впоратися зі стресом:
   
    1) Нагадуйте дітям, як школа дбає про їхню безпеку та які заходи вжиті для зменшення ризиків, а також чому тут можна відчувати себе захищеним.
   
    2) Дотримуйтеся плану роботи в класі. Так дитина знатиме, що повертається до звичного шкільного життя, і це допоможе їй відчути певну стабільність.
   
    3) Зосереджуйте увагу дитини на її сильних сторонах. Допоможіть дітям відчути, на що вони здатні, – це додасть їм сили та впевненості.
   
    4) Якщо ознаки стресу проявляються систематично, поговоріть про це з батьками дитини. Порекомендуйте звернутися до фахівця із психічного здоров’я.
   
    5) Бережіть себе та не забувайте звертатися за психологічною підтримкою, якщо відчуватимете у цьому потребу.
   
    Як налаштувати дитину спуститися в укриття під час повітряної тривоги
   
    Сигнал повітряної тривоги може викликати у дитини розгубленість або навіть відчуття паніки і стресу.
   
    1) Заздалегідь проведіть «репетицію», як ви йтимете до укриття. Поясніть дітям, що перехід до сховища – це обов’язкова умова для їхньої безпеки.
   
    Чим більш організованим буде маршрут до безпечного місця, тим менше стресу зазнає дитина. Уникайте штовханини і паніки, зайві розмови заважатимуть дітям швидко переміститися до сховища.
   
    2) Обговоріть з дітьми правила поведінки: в укритті потрібно спокійно зайняти місця, не бігати і не кричати.
   
    3) Якщо дитина відмовляється йти в укриття, може допомогти дзвінок батькам і розмова з ними.
   
    4) Будьте добрим прикладом для учнів – спокійними та турботливими. Батьки мають заздалегідь пояснити дитині, що у школі під час повітряної тривоги потрібно діяти згідно з правилами і вказівками вчителя.