Богодухівщина

Райдержадміністрація

Корисні посилання







Календар свят. Мова, граматика, спілкування

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє

Дохід у вигляді добровільного медичного страхування підлягає оподаткуванню

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що сума страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), у тому числі за договорами добровільного медичного страхування, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку (пп. 164.2.16 ПКУ). Тобто така сума, сплачена роботодавцем страховій компанії на користь працівника, оподатковується податком на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та військовим збором у розмірі 1,5 відсотка, як додаткове благо. У формі № 1-ДФ дохід, отриманий працівником у вигляді добровільного медичного страхування, відображається за ознакою «124».

 


Як подати форму № 1ДФ за відокремлений підрозділ?

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку. Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі — Податковий розрахунок за формою 1 ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі — Порядок), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4. Враховуючи викладене, якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, то Податковий розрахунок за формою 1 ДФ у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу у порядку, встановленому п. 49.3 ст. 49 ПКУ. Тобто юридична особа, яка подає Податковий розрахунок за формою 1ДФ на паперових носіях, надсилає копію розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням неуповноваженого відокремленого підрозділу поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Згідно з п. 2.6 розділу ІІ Порядку якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, Податковий розрахунок за формою 1ДФ у вигляді окремої порції за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку. У звітності, яка подається за відокремлений підрозділ, зазначаються відомості щодо фізичних осіб (працюючих) цього підрозділу.

 


Отримали подарунок: які ставки ПДФО сплачувати?

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що об’єкти дарування, зазначені в пп. 174.1 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються за правилами, встановленими статтею 174.2 ПКУ для оподаткування спадщини. Вартість будь-якого об’єкта дарування, що отримується обдарованими, які не зазначені у пп. 174.2.1 ПКУ, зокрема не членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення, оподатковується за ставкою, визначеною пп. 167.2 ПКУ, а саме 5 %. За нульовою ставкою ПДФО оподатковуються об’єкти дарування, що отримуються від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення (пп. «а» пп. 174.2.1 ст. 174 ПКУ). Отже, фізичні особи — резиденти, які отримують подарунок від фізичної особи — резидента — не члена сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують ПДФО за ставкою 5 % від вартості подарунка. Слід зазначити, що будь-який подарунок, отриманий від фізичної особи-нерезидента, оподатковується за ставкою 18%.

 


Найманий працівник: вимагай офіційну заробітну плату зараз!

Одним з напрямків запланованої урядом України податкової реформи є запровадження "нульової декларації" — це легалізація доходів, активів, їх відкриття, сплата з них податків та зборів. Загальне декларування – це механізм, який спрямований, в тому числі, і на боротьбу з таким явищем, як «зарплата в конвертах». Відповідальність за нелегальну заробітну плату несе роботодавець. Одночасно наймані працівники, які свідомо йдуть на роботу без офіційного працевлаштування та погоджуються на заробітну плату «в конверті» позбавляють себе гарантованого права на захист з боку держави, у тому числі: права на пенсійне забезпечення та матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, на отримання житлових субсидій, державної соціальної допомоги. Отримуючи заробітну плату у «конверті», громадяни не зможуть довести відповідність понесених витрат на придбання нерухомого та рухомого майна, послуг, сумі отриманих доходів, з яких сплачені податки та збори.


За несвоєчасну сплату ПДФО за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи передбачена відповідальність

За несплату узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи у строк до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу. Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ). Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, із розрахунку 100 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день. Довідка: Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс (категорія 103.28).

 


Як виправити помилку у ф. №20-ОПП: роз'яснення від ДПС

Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з розділом VIII Порядку № 1588, шляхом подання повідомлення за формою № 20-ОПП. Норми встановлені п. 63.3 ПКУ. У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни. У повідомленні поряд із реквізитом, який змінився, зазначається у дужках його попереднє значення. При цьому в разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється, у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (п. 8.5 розділу VIII Порядку). Якщо суб’єкт господарювання виявив помилку у повідомленні за формою № 20-ОПП, він повинен подати повідомлення з виправленою інформацією про такі об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП до органу ДПС за основним місцем обліку. При заповненні повідомлення за ф. № 20-ОПП з виправленою інформацією у другій графі відомостей про об’єкти оподаткування платником податків зазначається код ознаки надання інформації 3 (надання інформації щодо зміни відомостей про об’єкт оподаткування). При цьому таке повідомлення подається разом з супровідним листом, в якому зазначається факт виправлення помилок у відомостях про об’єкт оподаткування.

 


Особливості оподаткування ПДФО дивідендів

З метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються пасивні доходи, до яких належать доходи, отримані у вигляді дивідендів. Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь дивідендів є емітент корпоративних прав або за його дорученням інша особа, яка здійснює таке нарахування. Будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб’єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав, є податковим агентом під час нарахування дивідендів. При нарахуванні дивідендів ставку податку встановлено у розмірі: 5% – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування). 9% – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток. 18% – для доходів у вигляді дивідендів, нарахованих за акціями або іншими корпоративними правами, що мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка перевищує суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, для цілей оподаткування прирівнюються до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням за ставкою 18%. Сума доходу у вигляді дивідендів відображається у податковому розрахунку за ф. №1ДФ під ознакою доходу «109» (крім дивідендів, визначених у пп. 165.1.18 ПКУ). Зазначена норма передбачена пп.14.1.268, пп.164.2.8, п.170.5 ПКУ.

 


Перейшли на загальну систему з ІІІ кварталу: як звітувати з прибутку?

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (пп. 298.2.2. ПКУ). Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств (крім випадків, передбачених пп. 137.5 ПКУ), є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. Відповідно до пп. «а» пп. 137.5 ПКУ річний податковий (звітний) період встановлюється, зокрема, для платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році. Отже, платники єдиного податку, які з 01 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року (пп. «а» пп. 137.5 ПКУ).

 

Умови, за яких платники єдиного податку четвертої групи можуть протягом звітного року обрати іншу групу платників єдиного податку


Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування або відмови від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку четвертої групи здійснюється відповідно до підпунктів 298.8.1 – 298.8.8 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Норми визначені п. 298.8 ст. 298 ПКУ. Платники єдиного податку четвертої групи можуть самостійно перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано відповідну заяву, за умови сплати податку за поточний рік у розмірі, що розраховується виходячи з 25 відсотків річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку (п.п. 298.8.7 п. 298.8 ст. 298 ПКУ).

 

Платники екологічного податку


Згідно з  п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02.12. 2010 № 2755-VI (далі – ПКУ), платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються: - викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення; - скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти; - розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання); - утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); - тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк. Розміщення відходів – це постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів - п.п. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

 


Порядок отримання податкової знижки на навчання

Відповідно до п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку або члена його сім’ї І ступеня споріднення. Членами сім’ї фізичної особи І ступеня споріднення для цілей застосування податкової знижки вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені. Законом України від 5 вересня 2017 року №2145 «Про освіту» визначено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату. Враховуючи викладене, з метою використання права на компенсацію вартості навчання члена сім’ї І ступеня споріднення один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), у якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковою знижкою. При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде навчатися (дитини). Для отримання права на податкову знижку громадянину України необхідно до 31 грудня 2019 року подати, за місцем реєстрації декларацію про майновий стан і доходи, отримані у 2018 році.

 


Запровадження новітніх РРО буде максимально комфортним для бізнесу, - Сергій Верланов

7 жовтня в Державній податковій службі відбулася зустріч Голови ДПС Сергія Верланова з представниками ділових кіл та експертами на тему: «Зменшуємо ймовірні ризики запровадження новітніх РРО». “Впровадження реєстраторів розрахункових операцій не створює додаткового тиску на бізнес. Спрощена система оподаткування жодним чином не змінилася. Відповідно до ухвалених законопроектів 1053-1 та 1073 фіскалізація чеків, яка сьогодні відбувається в класичному касовому апараті, після набуття чинності законодавчих змін, проходитиме на фіскальному сервері ДПС для програмних РРО”, - заявив С.Верланов. Під дію законів не підпадають платники єдиного податку, що належать до І групи, тобто чий річний дохід не перевищує 300 тисяч гривень. А це значна частина представників малого бізнесу. Тих, хто має використовувати реєстратори розрахункових операцій, держава не зобов’язуватиме купувати класичні касові апарати: суб'єкти господарювання можуть безкоштовно користуватися новітніми програмними РРО. “За наступні 6 місяців ми плануємо прийняти нормативну базу і провести всі необхідні тестування для того, щоб зробити перехідний період для бізнесу комфортним. Доступ до цього сервісу буде абсолютно відкритим. Поруч з безкоштовним програмним забезпеченням, яке надаватиме ДПС, компанії, матимуть можливість розробити власне програмне забезпечення, яким користуватиметься бізнес“, - розповів очільник державної податкової служби. Нові закони мають на меті захистити права споживачів та сумлінних представників бізнесу, вивести із тіні цілі сектори економіки. А це створить передумови для пришвидшення економічного зростання. В ході зустрічі представники бізнесу, бізнес-асоціацій та експерти активно дискутували, опрацьовували питання імплементації норм нових законів щодо запровадження РРО. Представники бізнес-середовища висловили готовність надати конкретні рекомендації та пропозиції в рамках постійного діалогу з ДПС. В свою чергу Голова Державної податкової служби зазначив, що дискусія щодо запровадження РРО триватиме, Державна податкова служба відкрита до співпраці з бізнесом.


У ДПС обговорили результати тестування новітніх моделей РРО

Технічну готовність новітніх моделей реєстраторів розрахункових операцій до тестування у рамках експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій, обговорили сьогодні учасники моніторингової групи, до складу якої входять представники ДПС, Мінфіну, інших ЦОВВ та бізнесу. «Ми провели індивідуальні зустрічі з усіма виробниками новітніх моделей, під час яких обговорювали відповідність їх рішень законодавчим змінам, технічні деталі, проблеми, з якими стикаються виробники. Це дозволило нам визначити напрями, які потребують доопрацювання. Такий підхід дає можливість якомога повніше підготуватися до впровадження нових законодавчих змін, адже всі проблемні моменти вже будуть відпрацьовані і виробникам залишиться лише підлаштувати свої рішення до нових умов», – наголосив директор Департаменту забезпечення роботи Служби ДПС Дмитро Венцковський. За його словами, в податковій службі забезпечені рівні права всім учасникам тестування. На вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/novitni-rro створено банер «Новітні РРО», в якому розміщена актуальна інформація щодо новацій у сфері застосування РРО, нормативно-правові акти, які супроводжують експеримент, посилання на програмний інтерфейс (АРІ) через який здійснюється взаємодія програмного забезпечення новітніх моделей з інформаційною системою ДПС тощо. Для дотримання прав рівності кожного з учасників проекту податківці запропонували виробникам підготувати активні посилання на свої рішення та відеоролики, що демонструють їх роботу, які будуть розміщені у банері. За цими посиланнями зацікавлені платники зможуть отримати повну інформацію про запропоновану модель безпосередньо від виробника та обрати найбільш прийнятну для них. Тобто жодних переваг те чи інше інноваційне рішення не матиме і його популярність серед платників залежатиме виключно від функціональних та технічних характеристик, зручності та вподобання користувачів. При цьому податкова служба як державний орган надаватиме своє програмне рішення безкоштовно, забезпечуватиме його технічну підтримку. Це дозволить платникам, у тому числі тим, які мають фінансові обмеження, користуватися цим рішенням без зайвих витрат. Під час зустрічі учасники підкреслювали важливість впровадження нових змін у сфері застосування РРО, що, на думку Дмитра Венцковського, є позитивом, враховуючи той масив суперечливої інформації, яка наразі лунає в суспільстві відносно законодавчих змін. В податковій проводять активну роботу щодо роз’яснення переваг законодавчих змін. Адже запровадження програмних реєстраторів розрахункових операцій дозволить спростити процес застосування РРО у тому числі за рахунок усунення проміжної ланки у ланцюгу передачі даних від РРО до сервера ДПС - інформаційного еквайєра, що прискорить надходження чека, який засвідчує проведення розрахункової операції до ДПС та можливість перевірки його легітимності покупцем.


Про оподаткування призів та дарунків в 2019 році

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує про оподаткування вартості дарунків та призів переможцям та призерам спортивних змагань. Так відповідно до пп. 165.1.39 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі. Щодо розміру мінімальної заробітної плати, то відповідно до Закону України від 23.11.2018 № 2629 - VIII станом на 1 січня 2019 року він складає 4173 гривні. Тож в 2019 році дарунки чи призи за спортивні досягнення вартістю не більше 1043,25 грн., не підлягають оподаткуванню ані податком з доходів фізичних осіб, ані військовим збором. Натомість при нагородженні грошовими виплатами, незалежно від їх величини, слід утримати як податок з доходів фізичних осіб, так і військовий збір.


Як отримати ідентифікаційний номер дитині до 14 років

Облікові картки фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи. Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.


Пошук по сайту











Архів новин

Жовтень 2019
ПнВтСрЧтПтСбНд
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Знайдіть нас на Facebook


Корисні посилання