Райдержадміністрація

Корисні посилання







Календар свят. Мова, граматика, спілкування

Відповіді на запитання "прямих" та "гарячих" ліній

«Пряма лінія» з начальником Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області Володимиром ТРИЗНОЮ

1. Скажіть, будь ласка, чи існують будь-які особливості видачі та оплати листка непрацездатності під час дії карантину?

 

В умовах накладення карантину діє особливий порядок видачі листків непрацездатності, який передбачений розділом 5 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян,  затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від  13 листопада 2001   року № 455.

Отримати лікарняний у зв’язку з відстороненням від роботи під час карантину можуть особи, робота яких пов'язаназ обслуговуванням населення, якщо:

ü  ці особи були в контакті з інфекційними хворими або є бактеріоносіями;

ü  у разі неможливості здійснення тимчасового переведення цих осіб за їх згодою на іншу роботу, не пов'язану з ризиком поширення інфекційних хвороб.

В такому випадку листок непрацездатності видається інфекціоністом або лікуючим лікарем згідно з висновком лікаря-епідеміолога територіальної СЕС.

Якщо тимчасова непрацездатність застрахованої особи викликана карантином, накладеним органами санітарно-епідеміологічної служби, допомога по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду надається з першого дня за весь час відсутності на роботі з цієї причини.

 

2.    Чи змінено перелік страхових випадків до кінця карантину?

Урядом на території всієї країни запроваджено режим надзвичайної ситуації на   30 днів. Відповідно, карантин продовжено до 24 квітня.

На період його дії Фонд соціального страхування України здійснюватиме виплати за листками непрацездатності за розширеним переліком страхових випадків.

Зазначу, що наразі Міністерством охорони здоров’я, Міністерством соціальної політики та ФССУ готуються зміни до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ № 455. Змінами буде визначено порядок видачі лікарняних листків особам на період перебування їх  у закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

 

3. Який порядок фінансування працівників під час лікування у них гострих респіраторних хвороб?

У випадках встановлення лікарем закладу охорони здоров’я тимчасової непрацездатності, зокрема, при виявлені симптомів гострого респіраторного захворювання, підозрі на COVID-2019, Фонд соціального страхування України профінансує надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності, яка компенсує застрахованій особі втрачений за час лікування заробіток.

Розмір виплат за лікарняними залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Цей вид матеріального забезпечення виплачується Фондом, починаючи з шостого дня тимчасової непрацездатності й до моменту одужання або встановлення медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) інвалідності (перші п’ять днів фінансуються за рахунок коштів роботодавця).

Крім того, у разі хвороби дитини до 14 років для особи, яка здійснюватиме догляд за нею вдома або в умовах стаціонару, Фонд компенсує втрачений за цей час заробіток, починаючи з першого дня догляду. Водночас звертаю увагу, що законодавством не передбачено надання Фондом допомоги по догляду за дітьми, які не є хворими та знаходяться вдома з причин накладеного карантину.

 

4.    Які зміни в законодавстві прийняті в зв’язку з карантином?

 

Статтею 22 Закону України № 1105-XIV (зі змінами) передбачено надання допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі на період перебування у закладах охорони здоров′я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв′язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної ховороби COVID-2019, а також локалізацію її спалахів та епідемій. Допомога по тимчасовій непрацездатності за цим страховим страховим випадком буде надаватися за рахунок коштів Фонду починаючи з шостого дня непрацездатності.

При цьому відповідно до статті 24 Закону України № 1105-XIV зі змінами допомога по тимчасовій непрацездатності вищевказаним особам виплачується у розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.

Ці зміни до статтей 22,24 Закону України № 1105-XIV набрали чинності з 18 березня 2020 року.

 

5. Як організована робота в відділенні в зв’язку з карантинними заходами?

 

Частина працівників відділення знаходяться на робочих місцях, інша частина працюють дистанційно. Організовано роботу телефонної «гарячої лінії» виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України та «гарячої лінії» в відділенні (телефони (05758) 3-09-49 та (05753) 5-15-89). За цими телефонами можна отримати  консультації щодо оплати лікарняних в умовах карантину та з інших питань. Номери телефонів також оприлюднено на офіційному вебсайті виконавчої дирекції Фонду.

Згідно з Законами України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу СОVID-19», відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 16 березня 2020 року № 100-од та з метою попередження виникнення гострого респіраторного захворювання, спричиненого коронавірусом СОVID-19, забезпечення своєчасного і повного проведення профілактичних і протиепідемічних заходів на період карантину всі необхідні документи (листи, пояснення та ін.) необхідно надсилати в сканованому вигляді на електронну пошту відділення за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду чи на паперових носіях на адресу відділення Фонду: Харківська обл.,  м. Богодухів, вул. Спортивна, буд. 5.

Також звертаю увагу керівників підприємств, організацій та установ, що в разі відсутності укладеного договору щодо надання заяв-розрахунків для фінансування страхувальників та повідомлень про виплату коштів застрахованим особам в електронному вигляді, необхідно укласти такий договір з відділенням Фонду в найкоротший термін. Подання електронного документа відповідно до договору надасть змогу страхувальнику  не подавати відповідні документи на паперових носіях.

 

«Пряма лінія» з начальником Богодухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини Іваном ЗМІЄВСЬКИМ 27 березня 2020 року

1.  Житель  села  Сухини  запитує, чи  буде  проводитись  весняна  диспансеризація  корів  та  молодняку  великої  рогатої  худоби  ( ВРХ),

 а  також  чи  передбачена  державна  дотація  на  вирощений  молодняк  ВРХ  на  2020  рік.

 

-  Весняна  диспансеризація  ( виводка) на  території Богодухівського  району   уже  проводиться, так  лише  за  березень  2020 року  обстежено  460  голів  корів. 

При  цьому  виявляються  випадки  захворювання  корів  на  лейкоз , так  на  звітну  дату  в  районі  виявлено  7  голів  корів, які  показали  позитивну  реакція  при  дослідження  сироватки  крові  на  лейкоз  по  РІД, а  саме   в  с. Хрущова  Микитівка  виявлено  7  голів.

Весняна  диспансеризація  буде  проводитись  і  в  квітні  місяці  після  закінчення    карантинних  заходів  з  профілактики   коронавірусу.

Завдання  ветеринарної  служби  забезпечити, щоб  поголів’я  корів  на  пасовища  вийшло  клінічно  здоровим, щепленим  проти  сибірки  та  обробленим  проти  кровосисних  комах, як  профілактичний  захід  по  недопущенню  захворювання  тварин  везикулярним  дерматитом.  

Разом  з  тим,   згідно  з Законом  України  « Про  ідентифікацію  та  реєстрацію  тварин»    державна  ветеринарна  служба  району  проводить  ідентифікацію  і  реєстрацію  великої  рогатої  худоби. З  початку  року  на  території  району  проідентифіковано  104  голів  ВРХ.

Питання  державної  дотації  на  вирощений  молодняк  не  відноситься  до компетенції  ветеринарної  служби. Завдання  державної  ветеринарної  служби  -своєчасно  провести  ідентифікацію  наявного  поголів’я  тварин  і  оформлення  відповідної  документації  для  замовлення  ветеринарних  паспортів  на  тварин.

 

 

2.  Житель смт Шарівка цікавиться, як  виконується  рішення  районної  ДНПК  при  районній державній адміністрації    з  питань  профілактики  сказу  тварин.

 

- У  Харківській  області  за  2019  рік  зареєстровано  39  випадків  сказу  тварин . В  Богодухівському  районі  не  допущено  жодного  випадку  сказу. Це,  перш  за  все,  за  рахунок  того, що  своєчасно  проводяться  щеплення  сприятливого  поголів’я  тварин  проти  цього  небезпечного  захворювання.  Так,  в  2018-2019 роках  було  проведено  щеплення  тварин  в  дикій  природі  шляхом  розкладання  приманок  в  місцях  популяції  червоної  лисиці. За  допомогою  авіації  було  розкладено  на  території  Богодухівського  району  47  тисяч  доз  пероральної  вакцини  проти  сказу  м’ясоїдних  тварин. Мисливськими  колективами  проводилась  робота  по  приведенню  до  норми  кількості  поголів’я  на  території  мисливських  угідь.

Ветеринарною службою  за  2019  рік  було  щеплено  проти  сказу  1514  голів  великої  рогатої  худоби, 5640  голів  собак,  2269 -  котів. За  І  квартал  2020  року  вже  щеплено  920  голів  великої  рогатої  худоби , 460  голів  собак,  201  голів  котів.

 

«Пряма лінія» з начальником відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля районної державної адміністрації Юлією ІВАХ щодо порядку забудови присадибних земельних ділянок.

   18 лютого відбулася «пряма лінія» з начальником відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля районної державної адміністрації Юлією ІВАХ щодо порядку забудови присадибних земельних ділянок.

   Відповідно до статті 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).

   Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

   Відповідно Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 №103 (із змінами) (далі – Порядок) видача будівельного паспорта здійснюється відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля районної державної адміністрації (далі – Відділ) через центр надання адміністративних послуг районної державної адміністрації на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідного пакета документів, до якого входять:

  • заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 Порядку;
  • засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
  • ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
  • проект будівництва (за наявності);
  • засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

   Відділ на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

   Після направлення забудовником відповідно до статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» повідомлення про початок виконання будівельних робіт до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області будівельний паспорт є підставою для виконання будівельних робіт.



 

«Пряма лінія» з директором Богодухівської районної філії Харківського обласного центру зайнятості Надією ЛЕЩЕНКО з питання «Послуги, які надає служба зайнятості»

25 лютого 2020 року відбулася «пряма лінія» здиректором Богодухівської районної філії Харківського обласного центру зайнятості Надією ЛЕЩЕНКО з питання «Послуги, які надає служба зайнятості».

 Під час прийому жителі району зверталися з таких питань працевлаштування та отримання інших послуг служби зайнятості:

          1) Чи можна отримати компенсацію єдиного соціального внеску за прийнятого працівника?

Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» роботодавцю, який працевлаштовує на нове робоче місце громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, а також суб’єктам малого підприємництва, які працевлаштовують на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності осіб, яким надано статус безробітного, за направленням служби зайнятості строком не менше ніж на два роки щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

Не мають права на компенсацію роботодавці, які мають заборгованість із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  або визнані у встановленому порядку банкрутами чи стосовно них порушено справу про банкрутство.

2) Чи надає служба зайнятості допомогу на відкриття власної справи?

        Так, служба зайнятості сприяє підприємницькій ініціативі безробітних. Відповідно до ст. 27 Закону України «Про зайнятість населення» безробітним з числа застрахованих осіб, які виявили бажання провадити підприємницьку діяльність, виплачується допомога по безробіттю одноразово для організації такої діяльності. Ця послуга надається особам, яким виповнилося 18 років та які не можуть бути працевлаштовані за сприянням центру зайнятості протягом місяця у зв’язку з відсутністю на ринку праці підходящої роботи.

          Особи, які виявили бажання отримати допомогу по безробіттю одноразово подають заяву про надання допомоги по безробіттю одноразово та бізнес-план.

 

3) Яким професіям навчає служба зайнятості?

Професії, за якими проводиться навчаннядоситьактуальні на ринку праці. Зокрема, це - оператор верстатів з програмнимкеруванням, швачка, кравець, в’язальницятрикотажнихвиробів та полотна, перукар (перукар – модельєр), манікюрниця, педикюрниця, токар, фрезерувальник, слюсар-ремонтник, налагоджувальникверстатів і маніпуляторів з програмнимкеруванням, кухар, верстатник широкого профілю,  виноградар, оператор з обробкиінформації та программногозабезпечення, адміністратор, косметик, покоївка, касир торговельного залу, оператор маніпулятора (лісове господарство та лісозаготівля), електрозварник ручного зварювання, оператор котельні, лицювальник-плиточник, маляр, монтажник гіпсокартонних конструкцій, штукатур, машиніст-крана (кранівник), тракторист-машиніст сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, плодоовочівник, квітникар, продавець продовольчих (непродовольчих ) товарів, муляр.

Серед переваг навчання у Харківському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості є гарантоване працевлаштування слухачів, що вчаться за направленням служби зайнятості, стислі терміни навчання, максимальне врахування вимог роботодавців, використання в учбовому процесі новітніх технологій та обладнання, можливість навчатися за індивідуальною формою, комфортні умови навчання та проживання для людей різного віку.

4)  Як служба зайнятості допомагає підприємцям з питання розширення бізнесу?

           На сьогодні стартувала державна програма «Доступні кредити 5-7-9%». Тобто підприємці можуть отримати банківський кредит на інвестиційні цілі (придбання, модернізація основних засобів, ремонт виробничих приміщень тощо). Процентна ставка за цим кредитом напряму залежить від кількості створених нових робочих місць. Служба зайнятості надає роботодавцям послуги у доборі працівників на ці новостворені робочі місця.

          Водночас, повідомляю, що за працевлаштування безробітних на новостворені робочі місця за направленням служби зайнятості не менше ніж на 2 роки роботодавець має право на компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

Порушені питання детально розглянуті та вирішені по суті, громадянам надано вичерпні роз’яснення.

 

«Пряма лінія» з начальником служби у справах дітей районної державної адміністрації Зоєю ГАЛІЛЕЙ

28 січня відбулася «пряма лінія» з начальником служби у справах дітей районної державної адміністрації Зоєю ГАЛІЛЕЙ з питання «Створення патронатної сім’ї»
    До Зої Михайлівни звернулися жителі району з наступних питань:
    Що таке патронат над дитиною?
    Сімейний патронат допомагає дітям, чиї батьки деякий час не можуть опікуватися ними в силу різних життєвих обставин. Бувають випадки, коли через недбалість або жорстоке поводження дітям загрожує небезпека. Інколи у дітей хворіють або помирають батьки й за ними нікому доглядати. Трапляється й так, що дітей залишають у пологових будинках ще при народженні, коли батьки в силу складних життєвих обставин не можуть опікуватися дітьми, їх на певний час беруть на виховання професійні патронатні сім’ї.
    Хто може стати патронатним вихователем?
    -громадяни України віком від 35 до 60 років (для жінки) і від 35 до 65 років (для чоловіка), які перебувають у зареєстрованому шлюбі та проживають на спільній житловій площі;
    - мають позитивний досвід виховання дітей;
    - мають житло (власне, орендоване чи на правах користування);
    - не мають судимості;
    - стан здоров’я яких дозволяє забезпечувати догляд та виховання дітей;
    - одна (один) з яких виконання обов’язків патронатного вихователя не поєднує з іншою трудовою діяльністю;
    - зібрали та надали відповідний пакет документів, необхідний для кандидатів у патронатні вихователі;
    - пройшли навчання та отримали довідку та рекомендації за результатами навчання за тренінговою Програмою підготовки сімей-кандидатів у патронатні вихователі.
    Які кошти щомісяця отримує патронатний вихователь за надання послуги?
    - соціальну допомогу. На утримання кожної влаштованої дитини віком від 6 до 18 років виплачується патронатному вихователю 5545,00 грн.
    - заробітну плату. Розмір грошового забезпечення становить 10510,00 грн. на місяць, у разі влаштування дитини (дітей) у сім’ю.
    - сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за патронатного вихователя.
    До уваги! На обліку служби перебуває дівчинка з особливими потребами віком 1,5 роки, яка потребує влаштування до сімейних форм виховання (опіка, прийомна сім’я чи дитячий будинок сімейного типу).
    Якщо Ви не байдужі до дитячої долі та маєте бажання взяти дитину у родину звертайтеся до служби у справах дітей районної державної адміністрації. (пл. Свято-Духівська, 2, кім. №6; тел. 34142).
 
Більше статтей...

Пошук по сайту













Архів новин

Квітень 2020
ПнВтСрЧтПтСбНд
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Знайдіть нас на Facebook


Корисні посилання