Як отримати пенсію, субсидію, соціальну допомогу після евакуації – детальніше в «Довіднику безбар’єрності»
«Довідник безбар’єрності» – це гід з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар’єрної мови. Він створений за ініціативи першої леді України Олени Зеленської. Після повномасштабного вторгнення «Довідник безбар’єрності» було доповнено спеціальним розділом – «У воєнний час». Наприклад, там піднімаються теми щодо отримання пенсії, субсидії чи соціальної допомоги під час зміни місця проживання у воєнний стан. Перший крок, який потрібно зробити: – зателефонувати до контакт-центру «Укрпошти» за номером 0-800-300-545 та обрати розділ «Пенсії, соціальні виплати та субсидії»; – зателефонувати до сервісного центру Пенсійного фонду у вашому регіоні (список номерів). У розмові з оператором ви маєте повідомити про необхідність отримати пенсію, грошову допомогу за новою адресою та надати таку інформацію: – прізвище, ім’я та по батькові одержувача; – адресу отримання виплат до березня 2022 року; – паспортні дані – серію та номер паспорта; – номер телефону одержувача виплат; – спосіб отримання виплати – на поштове відділення або за домашньою адресою; – нову адресу доставки: індекс відділення «Укрпошти» або адресу тимчасового проживання; – якщо ви отримуєте виплати поштовим переказом, повідомте оператору додатково код переказу, отриманий в смс-повідомленні. Водночас в окремих містах та районах України через активні бойові дії виплата допомог, пільг та субсидій здійснюється з певними особливостями. Зокрема, вона відбувається з центрального рівня – Міністерство соціальної політики перераховує кошти «Ощадбанку», який забезпечує перерахування виплат: – тим, хто одержував виплати через банки, – на їхні банківські рахунки. Тобто, якщо ви отримуєте субсидію, пільги або грошові допомоги на картку, вам не треба нікуди звертатись і нічого додаткового робити. Ви отримаєте все на ту саму картку; – громадянам, які одержували виплати через «Укрпошту», буде здійснено грошовий переказ, який можна отримати у найближчому відділенні «Ощадбанку» (потрібно мати з собою паспорт та податковий номер). Додатково з питань соціальних виплат, пенсій можна звернутися на урядову гарячу лінію за номером 1545 (працює цілодобово, дзвінки безкоштовні).