Райдержадміністрація

Пропозиції

    Корисні посилання










    Календар свят. Мова, граматика, спілкування

    Особливості спілкування залежно від порушення, яке має людина (зору, слуху, мовлення)

    Наприкінці осені минулого року в «Довідник безбар’єрності», який створений за ініціативою першої леді Олени Зеленської, інтегрували розділ про взаємодію із захисниками у мирному житті.
       
        Новий розділ «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» розповідає про комунікацію, засновану на повазі до гідності.
       
        Зокрема, йдеться про особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, які мають порушення зору:
       
        - при зустрічі обов’язково назвіть себе та людей, які з вами. Можете описати місце, де ви перебуваєте (якщо це буде доречно);
       
        - можете запропонувати людині свою руку;
       
        - завжди звертайтеся напряму до людини з порушеннями зору, а не до її супровідника/супровідниці;
       
        - якщо ви читаєте для людини, яка погано бачить, спочатку розкажіть їй про те, що ви збираєтеся читати. Не пропускайте інформацію, якщо вас про це не попросять.
       
        Особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, які мають порушення слуху:
       
        - розмовляючи з людиною, дивіться на неї;
       
        - щоб привернути увагу людини, назвіть її ім’я. Можна помахати їй рукою або легенько постукати по плечу, але це не має бути несподівано. Намагайтеся встановити зоровий контакт, висловлюйте свою думку чітко й лаконічно;
       
        - говоріть рівно, не варто надмірно підкреслювати що-небудь;
       
        - якщо вас просять кількаразово повторити щось, спробуйте перефразувати сказане;
       
        - не затуляйте своє обличчя руками, волоссям чи будь-якими предметами (часто люди з порушеннями слуху чудово читають по губах);
       
        - не змінюйте тему розмови без попередження. Використовуйте фрази-містки на кшталт: «Добре, тепер ми можемо обговорити…»;
       
        - запитайте, чи не буде простіше підтримувати зв’язок у переписці;
       
        - інформацію, яка містить число чи адресу, краще написати.
       
        Особливості комунікації з ветеранами/ветеранками, які мають порушення мовлення:
       
        - не ігноруйте людей, яким важко говорити, не перебивайте людину, починайте говорити лише тоді, коли переконаєтеся, що вона договорила;
       
        - уважно вислухайте людину, будьте терплячими, зачекайте поки людина сама закінчить фразу;
       
        - не виправляйте людину і не закінчуйте думку за неї;
       
        - не намагайтеся пришвидшити розмову;
       
        - не робіть вигляд, що зрозуміли людину, якщо насправді це не так, — краще перепитати;
       
        - підтримуйте візуальний контакт.
       
        Особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, які мають ментальні порушення:
       
        - не треба думати, що людина, яка має ментальні порушення, обов’язково потребує спеціального поводження;
       
        - спілкуйтеся з людиною як з особистістю. Не варто робити передчасних висновків на основі досвіду спілкування з іншими людьми, які мають такий самий діагноз;
       
        - міфом є думка, що люди, які мають проблеми, пов’язані із ментальним здоров’ям, більше за інших схильні до насильства.
       
       


    Пошук по сайту



















    Архів новин

    Знайдіть нас на Facebook


    Корисні посилання