Райдержадміністрація

Пропозиції

    Корисні посилання










    Календар свят. Мова, граматика, спілкування

    Реформування органів юстиції

    Протягом останніх кількох місяців, попри війну, яка забрала 20-відсотків економіки, український уряд спільно з громадянським суспільством робить ті реформи, які необхідно було робити останні 20 років. Суть реформ полягає у змінах на краще, які зможе відчути кожен, хто звернеться до державних органів і отримає максимально простий і прозорий сервіс без бюрократії, черг і хабарів. На рівні держави запроваджуються максимально прості уніфіковані правила надання сервісу громадянам. Говорячи про вже зроблені кроки, хочемо відмітити, що Україна ухвалила надзвичайно важливий пакет антикорупційного законодавства. Крім прозорого створення антикорупційного бюро, в Україні відкрили інформацію про все майно, яке належить чиновникам. Наразі це досить серйозний інструмент для громадянського суспільства щодо контролю представників державного апарату.

    З метою оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції, раціонального використання бюджетних коштів та на виконання пункту 9 розділу III “Прикінцеві положення” Закону України від 28 грудня 2014 р. № 76-VIII “Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, законодавчих актів України” щодо скорочення чисельності працівників державних органів на 20 відсотків Кабінет Міністрів України постановив ліквідувати Державну реєстраційну службу та Державну виконавчу службу, поклавши на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності. Це перший етап реформи, яку готував Мін’юст спільно з міжнародними, зокрема грузинськими експертами, які раніше були консультантами, а тепер займатимуться реалізацією цієї реформи на практиці. 

    Згідно із наказом Міністерства юстиції України від 30.01.2015 № 115/5 головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі перейменовано на головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі. Крім того, замість самостійних управлінь державної виконавчої служби та реєстраційних служб, які раніше хоча і входили до структури головних управлінь юстиції, але підпорядковувались Державній виконавчій службі України та Державній реєстраційній службі, у зв’язку з ліквідацією цих органів на центральному рівні у структурі головних територіальних управлінь юстиції створені відповідні структурні підрозділи: управління державної виконавчої служби та управління державної реєстрації, які тепер будуть підпорядковуватись безпосередньо керівнику Головного територіального управління юстиції. Оптимізація структури органів юстиції дозволить вивільнити додатковий фінансовий ресурс, який буде направлено на збільшення заробітних плат співробітників, які працюють в органах юстиції, а розроблена спільно з міжнародними експертами система оцінки ефективності роботи співробітників забезпечить добір кваліфікованих кадрів.

    Так, спільно з USAID та Ernst&Young проведено аудит структури Мін’юсту, за результатами якого на 20% було зменшено кількість співробітників територіальних органів юстиції і на 30% – працівників центрального апарату. Відбором працівників займається незалежна Кадрова комісія, яка складається з представників міжнародних та громадських організацій. Очолює її заступник Міністра юстиції України Гія Гецадзе. Також при Мін’юсті буде створено Моніторинговий центр. До роботи в цій структурі долучаться фахівці програми USAID та представники громадських антикорупційних організацій. Протягом реорганізації, яка триватиме до 5 місяців, центр оцінюватиме якість надання послуг органами юстиції через прозору систему — опитування громадян. При виході з органів юстиції працюватимуть мобільні групи, які оцінюватимуть якість роботи відповідних територіальних органів юстиції. Це враховуватимуть під час оцінювання роботи органів юстиції.

    Незалежною Кадровою комісією разом з USAID та Ernst&Young проведено перше тестування керівників управлінь юстиції в областях за принципами, які існують в приватному секторі. Це перевірка професійних та лідерських якостей, а також вмотивованості. Тестування проводилось на базі українського офісу міжнародної аудиторської компанії EY (Ernst@Yong), що була залучена в якості незалежного експерта для оцінювання керівників територіальних підрозділів Міністерства юстиції України. Усі учасники тестування були розділені на 5 груп. Тест тривав 50 хвилин і складався із трьох блоків: мотиваційний лист, 10 відкритих запитань та 15 запитань професійного характеру із варіантами відповідей. Усі представники делегації з Харківщини успішно пройшли тестування та співбесіди з керівництвом Міністерства юстиції України та продовжили виконання свої професійних обов'язків.

    Аналогічна практика започаткована на рівні головних управлінь юстиції. В межах проведення щорічної оцінки керівників районних, міських та міськрайонних управлінь юстиції начальником Головного управління юстиції у Харківській області 16-17 лютого 2015 року проведено тестування керівників з метою оцінки рівня їх професійних знань та проведено співбесіди з ними щодо роботи у минулому році. За результатами проходження тестування та обговорення результатів щорічної оцінки начальником Головного управління юстиції у Харківській області будуть надані рекомендації Міністру юстиції України щодо відповідності чи невідповідності керівників районних, міських та міськрайонних управлінь юстиції займаним посадам. На всі нові вільні посади вже оголошено публічні конкурси, які дадуть змогу прийти в структуру Мін’юсту молодим, вмотивованим, перспективним людям. Взяти участь у відборі можуть усі, хто має юридичну освіту та досвід роботи за спеціальністю. Усі інші обмеження і застереження, що існували досі, як то необхідність мати досвід роботи держслужбовцем, ліквідовано. Міністр юстиції Павло Петренко зазначив: «Без оновлення кадрового складу, без нових підходів, без підвищення мотивації, реальних змін, які відчує людина не відбудеться. Тому зараз ми оголосили публічні конкурси на всі вакантні посади і прибрали будь-які кваліфікаційні обмеження. Маєш вищу юридичну освіту, маєш досвід роботи за фахом, хочеш бути заступником Міністра, керівником департаменту чи обласного управління юстиції, будь ласка, проходь конкурс. Ми оберемо найкращих. У нову структуру мають прийти нові люди – молоді, фахові, вмотивовані і патріотичні, які зможуть працювати за новими принципами. Органи юстиції мають бути інститутами, які надають сервіс і допомогу людям, а не створюють проблеми через побутову корупцію».

    Інформуємо громадськість також про реформу в системі доступу до професії нотаріуса та запровадження анонімного електронного тестування. Вже найближчим часом буде створено електронний нотаріальний архів. Також планується запровадження інституту приватних виконавців судових рішень, що дасть змогу значно поліпшити роботу на місцях у цьому напрямі. Адже завдяки введенню приватних виконавців можна значно скоротити державні витрати на утримання виконавчої системи. Завдяки реформі з’являться нові робочі місця у приватному секторі та відійде в минуле корупція в цій галузі. Також це додаткова можливість людям самостійно обирати, йти до державного чи приватного виконавця,

    Підсумовуючи, хочемо зазначити, що на сьогодні в Україні фактично впроваджуються докорінні реформи у всіх напрямах, охоплених сферою юстиції, результатом яких має стати віра громадян у справедливе правосуддя, верховенство права та усунення корупції.

    Начальник Богодухівського
    районного управління юстиції
    А.І.Бородавка

    Пошук по сайту



















    Архів новин

    Липень 2024
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930311234

    Знайдіть нас на Facebook


    Корисні посилання