Райдержадміністрація

Пропозиції

    Корисні посилання










    Календар свят. Мова, граматика, спілкування

    Про Концепцію інформатизації мережі бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів та шляхи її реалізації на території Богодухівського району

    Доповіла на апаратній нараді у голови райдержадміністрації 18 лютого головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації Варченко Н.М.

    Як зауважила Наталія Миколаївна, дана Концепція розроблена у відповідності до нормативно-правових документів про діяльність загальноосвітніх навчальних закладів та шкільних бібліотек як їх структурних підрозділів, а саме: закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Національної доктрини розвитку освіти, Концепції національної програми інформатизації України, Концепції інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, інших нормативно-правових актів, що стосуються комп'ютеризації та інформатизації системи загальної середньої освіти.

    Метою її є реалізація інформаційного забезпечення освітнього процесу в школі, сприяння самоосвіті учнів та вчителів;сприяння розвитку творчих здібностей школярів, формування духовно багатої, морально здорової особистості.

    Основні завдання Концепції:

    - відповідне комплектування бібліотечних фондів;

    - надання якісних бібліотечно-інформаційних послуг;

    - організація взаємодії з педагогічним колективом щодо формування інформаційної грамотності, культури, інформаційного світогляду школярів як обов’язкової умови навчання впродовж всього життя;

    - пропаганда книги та читання як необхідної умови розвитку людини в сучасному інформаційному просторі.

    Сьогодні в районі діє мережа освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України, яка налічує 26 шкільних книгозбірень. Фонд навчальної літератури становить 288 407 примірників, в т.ч. 114 833 примірників підручників, які забезпечують інформаційні потреби учасників навчально-виховного процесу.

    Всі загальноосвітні навчальні заклади мають комп’ютерні класи та 100% підключені до мережі Інтернет. Водночас комп'ютеризація бібліотек цих закладів у середньому дорівнює 7,6 відсотка (Богодухівська гімназія №1 та колегіум №2). На сайтах 10-и навчальних закладів району створено сторінки «Шкільна бібліотека».

    В шкільних бібліотеках працює 27 працівників. З них на повну ставку - 4, на 0,5 ставки – 11чоловік. У 12 навчальних закладах району обслуговування бібліотеки

    здійснюється на безоплатній основі. З метою підвищення фахової компетентності шкільних бібліотекарів при РМК діє районне методичне об`єднання шкільних бібліотекарів, на засіданні якого розглядаються питання надання якісних бібліотечно-інформаційних послуг, впровадження інноваційних форм роботи з читачами, удосконалення роботи бібліотеки, формування інформаційної культури учнів та виховання інтересу до книги, комплектування бібліотечних фондів та їх збереження, організація моніторингу читацької активності та інформаційної грамотності користувачів,тощо. Бібліотечні працівники своєчасно проходять курси підвищення кваліфікації при КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти». Відповідно до нових Державних стандартів початкової та загальної середньої освіти лише протягом 2013-2014 років отримано близько 18 тис. примірників для учнів 2-х, 3-х, 5-х та 6-х класів. З метою збереження навчальної книги в школах району проводиться акція «Живи, книго!». В закладах освіти оформляються книжкові виставки, проводяться бібліотечно-бібліографічні уроки для учнів різних вікових груп, літературно-музичні вечори, вікторини, читацькі конференції, випускаються стіннівки тощо. Щорічно проводиться Всеукраїнський тиждень дитячої та юнацької книги, конкурс «Найкращий читач року», Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека».

    Проблемними у діяльності бібліотек є такі фактори як застарілі фонди, низький рівень інтеграції шкільної бібліотеки в освітній простір навчального закладу, низька якість книжкових фондів шкільних підручників, невідповідність технічного оснащення і рівня інформатизації шкільної бібліотеки до вимог сучасної освіти, відсутність належного фінансування для нових надходжень і передплати періодики, технічна недооснащеність.

    У результаті потреби інформаційного забезпечення навчального закладу перевищили можливості шкільної бібліотеки. Це призвело до втрати читачів, падіння інтересу до бібліотеки як до надійного інформаційного центру, переміщення пріоритетів на пошук інших джерел, головним із яких став Інтернет. Тепер уже шкільна бібліотека вимушена «тягнутися» за інформаційним потоком, шукати засоби та інструменти для побудови нової системи інформаційного забезпечення. В результаті виконання Національної програми інформатизації, Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл, регіональних програм і спонсорської допомоги в загальноосвітніх навчальних закладах з'явилися сучасні комп'ютерні класи, обладнані виходом в Інтернет.

    Відсутність у бібліотеках загальноосвітніх навчальних закладів сучасного інформаційно-комунікаційного обладнання й доступу до Інтернету не дає можливості учням набувати сучасних навичок пошуку, збирання, аналізу й використання інформації, які їм потрібні для життєтворчості, учителям — вести пошук потрібних їм інформаційних ресурсів у світовому просторі з допомогою сучасних електронних засобів.

    Таким чином, сьогодні, слід формувати уявлення про шкільну бібліотеку як про сучасний інформаційний центр. А для шкіл, де вона відсутня, потрібно передбачити виконання інформаційної функції відповідальною особою за дорученням директора. Важливо, щоб інформаційне забезпечення школи здійснювалося постійно і стабільно.

    Пошук по сайту



















    Архів новин

    Липень 2024
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930311234

    Знайдіть нас на Facebook


    Корисні посилання