«Пряма лінія» «Про завдання Богодухiвського iнклюзивно-ресурсного центру та органiзацiю проведення комплексноi оцiнки дiтей» з начальником вiддiлу освiти районної державноi адмiнiстрацii Повойко Iриною Олександрiвною
05 липня відбулася «пряма лінія» «Про завдання Богодухiвського iнклюзивно-ресурсного центру та органiзацiю проведення комплексноi оцiнки дiтей» з начальником вiддiлу освiти районної державноi адмiнiстрацii Повойко Iриною Олександрiвною.
Тих, хто зателефонував до відділу освіти, цікавили наступні питання:
1) З якою метою створений інклюзивно-ресурсний центр?
Метою створення інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.
2) Що таке комплексна оцінка та як вона проводиться?
Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог центру, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтва про народження дитини;
- індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
- форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.
Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі,коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:
* оцінку когнітивної сфери дитини проводитьпрактичний психолог( визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага) ;
* оцінку емоційно-вольової сфери дитини проводитьпрактичний психолог(виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин);
* оцінку фізичного розвитку дитини проводить вчитель лікувальної фізкультури (визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо);
* оцінку мовленнєвого розвитку дитини проводить вчитель-логопед(визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури);
* оцінку навчальної діяльності дитини проводить вчитель-дефектолог.
Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
1) З якою метою створений інклюзивно-ресурсний центр?
Метою створення інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.
2) Що таке комплексна оцінка та як вона проводиться?
Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог центру, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
· документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
· свідоцтва про народження дитини;
· індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
· форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.
Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
· психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
· зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
· документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:
· попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
· висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:
* оцінку когнітивної сфери дитини проводить практичний психолог ( визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага) ;
* оцінку емоційно-вольової сфери дитини проводить практичний психолог (виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин);
* оцінку фізичного розвитку дитини проводить вчитель лікувальної фізкультури (визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо);
* оцінку мовленнєвого розвитку дитини проводить вчитель-логопед (визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури);
* оцінку навчальної діяльності дитини проводить вчитель-дефектолог.
Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.