Райдержадміністрація

Корисні посилання










Календар свят. Мова, граматика, спілкування

«Пряма лінія» з начальником Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області Володимиром ТРИЗНОЮ

1. Скажіть, будь ласка, чи існують будь-які особливості видачі та оплати листка непрацездатності під час дії карантину?

 

В умовах накладення карантину діє особливий порядок видачі листків непрацездатності, який передбачений розділом 5 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян,  затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від  13 листопада 2001   року № 455.

Отримати лікарняний у зв’язку з відстороненням від роботи під час карантину можуть особи, робота яких пов'язаназ обслуговуванням населення, якщо:

ü  ці особи були в контакті з інфекційними хворими або є бактеріоносіями;

ü  у разі неможливості здійснення тимчасового переведення цих осіб за їх згодою на іншу роботу, не пов'язану з ризиком поширення інфекційних хвороб.

В такому випадку листок непрацездатності видається інфекціоністом або лікуючим лікарем згідно з висновком лікаря-епідеміолога територіальної СЕС.

Якщо тимчасова непрацездатність застрахованої особи викликана карантином, накладеним органами санітарно-епідеміологічної служби, допомога по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду надається з першого дня за весь час відсутності на роботі з цієї причини.

 

2.    Чи змінено перелік страхових випадків до кінця карантину?

Урядом на території всієї країни запроваджено режим надзвичайної ситуації на   30 днів. Відповідно, карантин продовжено до 24 квітня.

На період його дії Фонд соціального страхування України здійснюватиме виплати за листками непрацездатності за розширеним переліком страхових випадків.

Зазначу, що наразі Міністерством охорони здоров’я, Міністерством соціальної політики та ФССУ готуються зміни до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ № 455. Змінами буде визначено порядок видачі лікарняних листків особам на період перебування їх  у закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

 

3. Який порядок фінансування працівників під час лікування у них гострих респіраторних хвороб?

У випадках встановлення лікарем закладу охорони здоров’я тимчасової непрацездатності, зокрема, при виявлені симптомів гострого респіраторного захворювання, підозрі на COVID-2019, Фонд соціального страхування України профінансує надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності, яка компенсує застрахованій особі втрачений за час лікування заробіток.

Розмір виплат за лікарняними залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Цей вид матеріального забезпечення виплачується Фондом, починаючи з шостого дня тимчасової непрацездатності й до моменту одужання або встановлення медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) інвалідності (перші п’ять днів фінансуються за рахунок коштів роботодавця).

Крім того, у разі хвороби дитини до 14 років для особи, яка здійснюватиме догляд за нею вдома або в умовах стаціонару, Фонд компенсує втрачений за цей час заробіток, починаючи з першого дня догляду. Водночас звертаю увагу, що законодавством не передбачено надання Фондом допомоги по догляду за дітьми, які не є хворими та знаходяться вдома з причин накладеного карантину.

 

4.    Які зміни в законодавстві прийняті в зв’язку з карантином?

 

Статтею 22 Закону України № 1105-XIV (зі змінами) передбачено надання допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі на період перебування у закладах охорони здоров′я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв′язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної ховороби COVID-2019, а також локалізацію її спалахів та епідемій. Допомога по тимчасовій непрацездатності за цим страховим страховим випадком буде надаватися за рахунок коштів Фонду починаючи з шостого дня непрацездатності.

При цьому відповідно до статті 24 Закону України № 1105-XIV зі змінами допомога по тимчасовій непрацездатності вищевказаним особам виплачується у розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.

Ці зміни до статтей 22,24 Закону України № 1105-XIV набрали чинності з 18 березня 2020 року.

 

5. Як організована робота в відділенні в зв’язку з карантинними заходами?

 

Частина працівників відділення знаходяться на робочих місцях, інша частина працюють дистанційно. Організовано роботу телефонної «гарячої лінії» виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України та «гарячої лінії» в відділенні (телефони (05758) 3-09-49 та (05753) 5-15-89). За цими телефонами можна отримати  консультації щодо оплати лікарняних в умовах карантину та з інших питань. Номери телефонів також оприлюднено на офіційному вебсайті виконавчої дирекції Фонду.

Згідно з Законами України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу СОVID-19», відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 16 березня 2020 року № 100-од та з метою попередження виникнення гострого респіраторного захворювання, спричиненого коронавірусом СОVID-19, забезпечення своєчасного і повного проведення профілактичних і протиепідемічних заходів на період карантину всі необхідні документи (листи, пояснення та ін.) необхідно надсилати в сканованому вигляді на електронну пошту відділення за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду чи на паперових носіях на адресу відділення Фонду: Харківська обл.,  м. Богодухів, вул. Спортивна, буд. 5.

Також звертаю увагу керівників підприємств, організацій та установ, що в разі відсутності укладеного договору щодо надання заяв-розрахунків для фінансування страхувальників та повідомлень про виплату коштів застрахованим особам в електронному вигляді, необхідно укласти такий договір з відділенням Фонду в найкоротший термін. Подання електронного документа відповідно до договору надасть змогу страхувальнику  не подавати відповідні документи на паперових носіях.

Пошук по сайту

















Архів новин

Грудень 2021
ПнВтСрЧтПтСбНд
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Знайдіть нас на Facebook


Корисні посилання