Довідка про роботу із зверненнями громадян в І півріччі 2013 року
Протягом І півріччя 2013 року Богодухівською районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування проводилась робота, спрямована на забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації з даного питання.
Вживалися заходи щодо забезпечення системної роботи із зверненнями громадян як пріоритетного напрямку діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
В цілому протягом І півріччя 2013 року до всіх гілок влади району надійшло 1480 звернень, в яких громадяни порушили 1522 питання, що на 13,2% менше, ніж в І півріччі 2012 року.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися інваліди, ветерани війни та праці, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Від зазначеної категорії населення надійшло 32,9% звернень і значна увага приділялась розгляду звернень саме цих осіб, вишукувались можливості надання різних видів допомоги.
Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування,
Внаслідок цієї роботи в І півріччі 2013 року 1154 звернення надійшло на особистих прийомах, що на 0,3% більше, ніж в І півріччі 2012 року. Відмічається значне зменшення кількості колективних звернень громадян на 48,3%.
Колективні звернення характеризують процеси, що відбуваються у державі і стосуються інтересів цілих колективів і груп населення (питання аграрної політики та земельних відносин, будівництва та ремонту доріг, водозабезпечення, транспорту та зв’язку тощо).
Відмічається зменшення загальної кількості звернень на 13,1% та порушених в них питань - на 13,2%. Найбільше громадяни звертаються з питання аграрної політики та земельних відносин (28%), комунального господарства (20,5%), соціального захисту (14,9%), житлової політики (8,2%).
В І півріччі 2013 року громадяни найбільше звернулись до Богодухівської міської (360), Улянівської (108), Кленівської (79) сільських рад.
Керівництво району систематично спілкується із населенням через районну газету «Маяк» з метою роз’яснення найбільш актуальних питань, що порушують громадяни у своїх зверненнях.
В районі працює громадська приймальна з надання безоплатної первинної правової допомоги.
Місцевими органами влади вишукуються можливості забезпечення інвалідів, людей похилого віку, одиноких громадян вугіллям і дровами, субсидіями тощо та проводиться відповідна робота для покращення життя очолюваної ними громади.
До районної державної адміністрації протягом І півріччя 2013 року надійшло 196 звернень, що на 43,3% менше порівняно з І півріччям 2012 року. З них поштою - 69, що на 70% менше ніж за аналогічний період минулого року та становить 35,2% від їх загальної кількості, 127 звернень, або 64,8%, надано на особистих прийомах і на 9,5% більше ніж за І півріччя 2012 року.
Всього у зверненнях за І півріччя 2013 року порушено 214 різноманітних питань, що на 42,3% менше ніж в І півріччі 2012 року.
Надалі все ще актуальними залишаються питання:
- комунального господарства, а саме благоустрій території, будівництво, ремонт місцевих доріг, електропостачання, водозабезпечення, вартість житлово-комунальних послуг;
- аграрної політики і земельних відносин - в основному приватизація, продаж, оренда, успадкування землі, отримання державних актів на землю, вирішення земельних спорів;
- соціального захисту, питання надання матеріальної допомоги, призначення субсидій, які і надалі залишаються актуальними.
До найчисленніших питань, з якими зверталися громадяни протягом звітного періоду, можна віднести питання комунального господарства (36,4%), що на 21,2% менше ніж в І півріччі 2012 року аграрної політики і земельних відносин (15,4%), що на 80,9 менше ніж в І півріччі 2012 року, соціального захисту (13,8%), що на 6,7% менше ніж у І півріччі 2012 року.
Із загальної кількості питань (214), порушених у зверненнях громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом І півріччя 2013 року, 58 питань вирішено позитивно за рахунок поглибленого вивчення питань на місцях після безпосереднього втручання голови райдержадміністрації та заступників голови райдержадміністрації, по 113 - надані відповідні роз’яснення, 6 - відповідно до чинного законодавства заявникам відмовлено у вирішенні питань.
Відмічається значне зменшення кількості колективних звернень. Із загальної кількості звернень (196), що надійшли до райдержадміністрації протягом І півріччя 2013 року, колективних звернень надійшло на 42,2% менше порівняно з І півріччям 2012 року.
У колективних зверненнях порушувалися в основному питання ремонту доріг, водозабезпечення, транспорту та зв’язку тощо.
З урахуванням колективних звернень усього в листах, що надійшли до районної державної адміністрації, звернулося 617 громадян.
Від органів влади вищого рівня (Адміністрація Президента України, Урядова гаряча лінія, Кабінет Міністрів України, Харківська облдержадміністрація, прокуратура до районної державної адміністрації надійшло 22 звернення, або 11,2% від загальної кількості, що на 43,6% менше порівняно з І півріччям 2012 року, у тому числі:
- від Адміністрації Президента України - 3 (-3) звернення;
- від Харківської обласної державної адміністрації - 3 (-4) звернення ;
- із Урядової гарячої лінії - 9 (-12) звернення;
- від прокуратури Богодухівського району - 7 (+7) звернень.
Значна частина звернень надходить до районної державної адміністрації від жителів Богодухівської міської (69), Гутянської селищної (16), Сіннянської сільської (10) рад.
На всі листи, що надійшли до райдержадміністрації, заяви громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених чинним законодавством. З окремих питань заявникам надані роз’яснення щодо вирішення порушених ними питань.
Діловодство за зверненнями громадян у райдержадміністрації ведеться відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348. Після розгляду порушених у зверненнях та на особистих прийомах питань заявникам направлялись відповіді у письмовій формі за підписом керівництва райдержадміністрації.
Усі звернення розглянуті і проаналізовані. Аналіз і узагальнення питань, що порушуються у зверненнях громадян, здійснюється щомісяця, щокварталу, за І півріччя, за 9 місяців та за рік. При проведенні аналізу роботи із зверненнями громадян застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858.
Щоквартально на сторінках районної газети «Маяк» розміщується графік виїзних прийомів керівництвом райдержадміністрації, проводиться інформування населення про результати роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації, постійно оновлюється інформація на офіційному веб-сайті Богодухівської районної державної адміністрації, де викладена вся необхідна інформація для ознайомлення населення.
З метою оперативного і всебічного вирішення в межах повноважень питань, з якими звертаються громадяни на особистому прийомі районна державна адміністрація тісно співпрацює з головами органів місцевого самоврядування. З метою оперативного вирішення того чи іншого порушеного громадянином питання на особисті прийоми керівництва райдержадміністрації запрошуються голови сільських, селищних, міської рад.
Введено в практику проведення комплексних виїздів безпосередньо у населені пункти району, на яких присутні різні верстви населення. Це дало змогу більш глибоко та детально вивчити проблеми, які є у жителів населених пунктів району та прийняти відповідні рішення щодо їх вирішення.
Протягом І півріччя 2013 року проведено 19 виїздів, кількість осіб, що була присутня на виїздах 670. За результатами виїздів видано 16 доручень, в яких порушено 70 питань. Із загальної кількості питань 8 вирішено позитивно.
В наслідок цієї роботи кількість звернень скоротилася майже вдвічі.
Відповідно до Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» здійснюється перебудова в роботі з населенням. Традиційними стали «прямі» та «гарячі» телефонні лінії з представниками влади. Так за І півріччя 2013 року проведено 6 «гарячих» та 23 прямих ліній.
Найважливішим є аналіз листів та звернень громадян, що надходять до органів влади, який дає змогу зробити висновки щодо того, які проблеми в конкретних населених пунктах найбільше турбують людей, прослідкувати зміни в їхніх поглядах стосовно функціонування тієї чи іншої галузі, установи, організації. Інакше кажучи, листи і звернення громадян є конкретним сигналом неблагополуччя в тому чи іншому населеному пункті або тій чи іншій галузі, а також одним із каналів отримання інформації від жителів району.
Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, передбачено прийом громадян протягом робочого тижня та за місцем проживання. Особисті прийоми громадян, у т.ч. виїзні, проводяться відповідно до затвердженого графіка. Внаслідок цієї роботи проведено 42 особистих та 42 виїзних прийомів, із них 2 позачергових, на яких загалом надійшло 127 звернень, що на 9,4% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
На всі листи, що надійшли до райдержадміністрації, заяви громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених чинним законодавством. Усі звернення розглянуті і проаналізовані. Відповіді заявникам направляються вчасно, протягом 15 днів, як це і передбачено Законом України «Про звернення громадян». На звернення, що надійшли від органів влади вищого рівня відповіді, відповідно до резолюції керівництва, направляються в установлений термін. Порушень термінів розгляду звернень громадян немає.
У райдержадміністрації виділено і обладнано спеціальну кімнату для прийому громадян. З метою інформування населення, в приміщенні райдержадміністрації розміщений інформаційний стенд щодо роботи із зверненнями громадян, на якому є необхідна для ознайомлення інформація. Щопонеділка із 15.00 до 17.00 години працює «телефон довіри». Всі дзвінки громадян фіксуються у відповідному журналі обліку, після чого він подається голові райдержадміністрації для ознайомлення та прийняття рішення.
Протягом І півріччя по «телефону довіри» надійшло одне звернення, вирішення якого було взято на контроль. В наслідок чого дане питання вирішене позитивно.
Працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, яку очолює особисто голова райдержадміністрації.
За звітний період проведено 6 таких засідань. На засіданнях розглядалися усі конфліктні ситуації, які не вирішувалися протягом тривалого часу.
З метою інформування населення в приміщенні райдержадміністрації розміщений інформаційний стенд, на якому є необхідна для ознайомлення інформація.
У приміщенні райдержадміністрації розташована «Скринька довіри», якою може скористатися кожен бажаючий громадянин для звернення з різних питань до керівництва райдержадміністрації.
З метою контролю за організацією роботи із зверненнями громадян, надання практичної та методичної допомоги загальним відділом апарату райдержадміністрації згідно із затвердженим графіком протягом І півріччя 2013 року проведено 11 перевірок стану організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах районної державної адміністрації та органах місцевого самоврядування району.
За підсумками аналізу встановлено, що робота із зверненнями громадян у більшості структурних підрозділів райдержадміністрації організована належним чином.
Але в процесі перевірки виявлені і недоліки в роботі управлінь, відділів та інших структурних підрозділів райдержадміністрації, які були викладені у довідках і направлені їм для усунення зауважень.
На день перевірки графіки особистих прийомів громадян затверджені у всіх структурних підрозділах райдержадміністрації.
Виїзний прийом громадян передбачений в управлінні соціального захисту населення і службі у справах дітей райдержадміністрації.
У всіх перевірених структурних підрозділах райдержадміністрації заведені та ведуться відповідно до вимог Інструкції журнали обліку особистого прийому громадян.
Пропозиції, заяви і скарги, направлені поштою чи подані на особистому прийомі в письмовій формі, підлягають реєстрації, а тому в усіх структурних підрозділах заведені журнали реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.
Оформлення справ по кожному зверненню в структурних підрозділах райдержадміністрації ведеться відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348.
Необхідно зазначити, що відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян рішення про зняття з контролю чи продовження контролю за виконанням пропозицій, заяв і скарг громадян приймають посадові особи, які прийняли рішення про контроль. В перевірених структурних підрозділах такі помітки зроблені.
В усіх структурних підрозділах райдержадміністрації проводиться аналітична робота у розрізі питань з метою узагальнення причин заяв та скарг, окремих проблем, що порушуються у зверненнях, із застосуванням Класифікатора звернень громадян.
Проводиться робота із зверненнями громадян і органами місцевого самоврядування району.
Діловодство за зверненнями громадян у виконкомах місцевих рад району ведеться окремо від інших видів діловодства, як це передбачено Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (далі Інструкція).
Відповідальними за порядок ведення діловодства за зверненнями громадян розпорядженнями сільських, селищних та міського голів призначені відповідні посадові особи.
Із 5 перевірених виконкомів місцевих рад району (виконкоми міської, Шарівської, Гутянської селищної, Губарівської, Дмитрівської сільських рад, затверджені графіки особистого прийому громадян, якими визначені прийомні дні та години.
Проводиться журнальна форма реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Журнали прошиті, пронумеровані та скріплені печаткою. Ведеться індексація звернень. Трапляються випадки, коли заяви, які надійшли на ім’я голови, не реєструються, відсутня резолюція, в журналі не вказано звідки одержане звернення, не встановлений термін контролю звернення.
У виконкомі Дмитрівської сільської ради на момент перевірки не надано було жодного підтверджуючого документа, що робота по дотриманню вимог Закону України «Про звернення громадян» ведеться, окрім затвердженого графіку особистого прийому громадян головою сільської ради.
Після виконання звернення із матеріалами розгляду повинні вміщуватися в м’яку обкладинку кожне, а відповіді заявникам - надсилатися оформлені належним чином. Дана робота у більшості перевірених сілких рад проводиться.
Необхідно зауважити, що відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян рішення про зняття з контролю чи продовження контролю за виконанням пропозицій, заяв і скарг приймають посадові особи, які прийняли рішення про контроль. Із 5 перевірених сільських рад зняття з контролю того чи іншого звернення посадовими особами не проводиться у виконкомі Губарівської сільської ради.
У процесі перевірок відповідальним посадовим особам зроблені зауваження щодо допущених недоліків в роботі та надана практична допомога у їх виправленні.
З метою виконання органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування актів Президента України та Уряду стосовно забезпечення реалізації конституційного права на звернення громадян, посилення персональної відповідальності посадових і службових осіб за належну організацію роботи із зверненнями громадян щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб необхідно усунути виявлені в організації роботи із зверненнями громадян недоліки, активізувати цю роботу безпосередньо за місцем проживання заявників.
Загальний відділ апарату
районної державної адміністрації