Райдержадміністрація

Пропозиції

    Корисні посилання










    Календар свят. Мова, граматика, спілкування

    Нововведення у сфері державної реєстрації

    01 січня 2016 року набув чинності пакет законів, згідно з якими повноваження з реєстрації бізнесу й нерухомості передаються місцевим органам влади, юридичним особам публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку та нотаріусам.

    Відповідно до змін, що відбулися в законодавстві, з 01 січня 2016 року була скасована процедура видачі свідоцтв про право власності на нерухоме майно, яка була складовою державної реєстрації та, як наслідок, з’явилась можливість укладання договорів на підставі даних реєстру, отримання документів за результатом державної реєстрації в електронній формі. Відповідно до статті 21 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» рішення державного реєстратора, інформація з Державного реєстру прав надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі. Рішення державного реєстратора, інформація з Державного реєстру прав, отримані в електронній чи паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, мають однакову юридичну силу та використовуються відповідно до законодавства. Слід зазначити, державними реєстраторами державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах області. В свою чергу, нотаріусами державна реєстрація права власності та інших речових прав здійснюється незалежно від місцезнаходження нерухомого майна, тобто в межах України.

    Також відбулося скорочення строків проведення державної реєстрації. Статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав має бути проведена у строк, що не перевищує п’яти робочих днів. Державна реєстрація права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс проводиться у строк, що не перевищує 14 робочих днів. Державна реєстрація обтяжень речових прав має бути проведена у строк, що не перевищує 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви. Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії нотаріусом повинна бути проведена після завершення такої дії у межах цих строків.

    Статею 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачена можливість проведення державної реєстрації прав у більш скорочені строки за підвищену плату. Тобто, встановлено диференційований підхід до сплати адміністративного збору – залежно від строків проведення державної реєстрації.

    Так, за державну реєстрацію прав справляється адміністративний збір у такому розмірі:

    1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у строк, визначений статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», - 0,1 розміру мінімальної заробітної плати;

    за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс у строк, визначений статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», - 1 мінімальна заробітна плата;

    2) за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс у строк 7 робочих днів - 5 мінімальних заробітних плат;

    за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 10 мінімальних заробітних плат;

    3) за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у строк 2 робочі дні – 1 мінімальна заробітна плата;

    за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 2 мінімальні заробітні плати;

    за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 5 мінімальних заробітних плат;

    4) за державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, у строки, визначені цією статтею, - 50 відсотків адміністративного збору за державну реєстрацію права власності;

    5) за державну реєстрацію обтяжень у строк, визначений статтею 19 Закону, - 0,05 розміру мінімальної заробітної плати;

    за державну реєстрацію обтяжень протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви - 0,5 розміру мінімальної заробітної плати;

    6) за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, - 0,04 розміру мінімальної заробітної плати.

    Адміністративний збір справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих десяти гривень.

    За державну реєстрацію права власності на частку у праві спільної власності на об’єкт нерухомого майна адміністративний збір сплачується в повному розмірі.

    У разі відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень адміністративний збір не повертається.

    У разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір підлягає поверненню.

    Розмір плати за надання інформації з Державного реєстру прав та порядок її використання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

    Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суди, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, Національний банк України, органи Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції звільняються від плати за надання інформації з Державного реєстру прав у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом.

    Звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення державної реєстрації речових прав:

    1) фізичні та юридичні особи - під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;

    2) громадяни, віднесені до категорій 1 і 2 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;

    3) громадяни, віднесені до категорії 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали в зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а в зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років;

    4) громадяни, віднесені до категорії 4 потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років;

    5) інваліди Великої Вітчизняної війни, особи із числа учасників антитерористичної операції, яким надано статус інваліда війни або учасника бойових дій, та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;

    6) інваліди I та II груп;

    7) Національний банк України;

    8) органи державної влади, органи місцевого самоврядування;

    9) інші особи за рішенням сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої здійснює функції суб’єкта державної реєстрації прав.

    Також місцеві органи влади, юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку та нотаріуси стали державними реєстраторами Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, до цього таких повноважень у них не було. Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, буде здійснюватися, зокрема, у такі строки:

    щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів;

    щодо політичної партії, творчої спілки, місцевого осередку творчої спілки - не пізніше 30 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

    щодо постійно діючого третейського суду - не пізніше 15 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

    щодо структурного утворення політичної партії - не пізніше 10 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

    щодо первинного осередку політичної партії - протягом одного робочого дня з дати подання документів для державної реєстрації;

    щодо професійної спілки, її організації або об’єднання, організації роботодавців, її об’єднання – не пізніше 15 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

    щодо громадського об’єднання, місцевого осередку громадського об’єднання із статусом юридичної особи - не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

    щодо громадського об’єднання, що не має статусу юридичної особи, - не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

    щодо акредитації в Україні відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, філії та представництва іноземної благодійної організації - не пізніше 20 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.

    Строк розгляду окремо визначених документів може бути продовжений суб’єктом державної реєстрації за необхідності, але не більше ніж на 15 робочих днів.

    Державна реєстрація також може проводитися у скорочені строки. Підстави, порядок та розмір плати за проведення державної реєстрації у скорочені строки встановлюються Кабінетом Міністрів України.

    Адміністративний збір та плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляються у відповідному розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії або запит про надання відомостей з Єдиного державного реєстру, та округлюються до найближчих 10 гривень.

    Державні органи, у тому числі суди, органи Національної поліції, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, а також органи місцевого самоврядування та їх посадові особи безоплатно отримують відомості з Єдиного державного реєстру з метою здійснення ними повноважень, визначених законом, виключно в електронній формі через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру.

    У разі відмови в державній реєстрації адміністративний збір не повертається.

    Пошук по сайту



















    Архів новин

    Травень 2024
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    293012345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    272829303112

    Знайдіть нас на Facebook


    Корисні посилання